Претражи овај блог

Основни подаци о мени

Моја слика

Campo Belo São Paulo, São Paulo, Brazil

...As you read about Bosnia and Kosovo in your daily newspapers I remind you of the words of Socrates spoken at his trial in his own defence: "I do not know what effect my accusers have had upon you gentlemen but for my own part I was almost carried away by them; their arguments were so convincing. On the other hand scarcely a word of what they said was true."....

понедељак, 19. децембар 2011.

Зашто не можемо много очекивати од избора 2012. | Куда иде Србија

Зашто не можемо много очекивати од избора 2012. | Куда иде Србија


Куда иде Србија

Зашто не можемо много очекивати од избора 2012.

PDF Штампа Ел. пошта
Василије Клефтакис
четвртак, 15. децембар 2011.

Увод

Ако je верoвати анкетама, бирачко тело Србије ће на изборима 2012. године бити подељено отприлике овако: 30% гласова ДС-у, и директним сателитима, 30% СНС-у, а све остале странке (туце, или колико већ њих?) добиће 40% гласова бирача изашлих на изборе. Што одзив бирача буде мањи, све извеснији ће бити коначни виши резултат ДС у заједници са ситним странкама које ће јој прићи, јер ће се тешко СНС-у, у први мах, придружити још која странка са “миразом“ у виду значајнијог броја гласова . Набрајање је излишно (сада), јер ће се произвољно груписање мањих странака (око ДС-а) после избора одигравати сходно њиховом броју освојених посланичких места и сразмери њихових апетита и предности у власти које им ДС обећа. Тако ће бити – без обзира на њихову политичку “боју“, њихове принципе и програме, њихова предизборна обећања бирачима и остале (фолклорне) параферналије са све жирафама и бетовенима. Коначни резултат ће ићи директно против идеје и жеља традиционалне Србије – јер само постојање и опстанак јаког СНС-а, новог играча на овим изборима, обезбеђује да се у корену сасецају шансе за утицај те, традиционалне Србије, у власти и државној политици земље. Феномен очекиваног успеха СНС-а и парадоксално освајање високог места у предизборним анкетама, уз практично одсуство било какве новости у њиховој “политичкој понуди“, може се делимично тумачити незадовољством грађана досадашњом политиком владајуће коалиције, али то ипак није довољно. За веровање да у празној СНС реторици има садржаја, као и да у њиховом мађионичарском цилиндру заиста чучи неки зека (или голуб у њиховој марамици) потребно је, уз поменуто незадовољство досадашњом владом, имати велику дозу необавештености и наивности – а о томе мало касније. Када би у Србији постојала довољно снажна и утемељена грађанска класа, која служи као резервоар за развој националне елите из које би се регрутовали политичари, верујем да би ствари на политичкој сцени у Србији стојале знатно другачије, али нажалост тога (још увек) нема.

Српска грађанска класа и “грађанско друштво“

Историјски гледано, за стварање грађанског друштва (а грађанска класа је његова основа и извор националне елите) потребно је имати (дуго)трајну стабилност, еволутивни развој и духовни континуитет.

Сви знају да се тим појмовима данас врло радо и најупадљивије ките кругови око “невладиних“ организација, ДС-а и ЛДП-а – који за то заиста имају најмање реалних основа. Историјски гледано, за стварање грађанског друштва (а грађанска класа је његова основа и извор националне елите) потребно је имати (дуго)трајну стабилност, еволутивни развој и духовни континуитет. У својој новијој историји – од 1804-е преко 1830-е, па 1878-е, 1903, 1908-е, 1912-1913, 1914-1918, 1941-1944-е, 1944/45, 1948-их, 1950-их, па 1990-их година, Србија је преживљавала такве драматичне и трагичне историјске, друштвене, па и биолошке катастрофе (губитак трећине одраслог мушког становништва током I светског рата!), да није било ни времена ни услова за стабилно формирање традиционалне грађанске класе и елите. Сваки њихов зачетак – од најранијих година надаље је, после (у најбољем случају) деценије-две, бивао (неретко и буквално) сасецан у корену. Довољно је само се подсетити вишекратних династичких обрачуна (обреновићевци-крађорђевићевци) у XIX/почетку XX века, закључно са мајским превратом 1903-е, са последичним гурањем у позадину обреновићеваца (каквог-таквог зачетка грађанске класе), грађанског рата 1941-1944-е и допунског комунистичког масакра 1944/45-е (условно: карађорђевићевске) грађанске класе и елите, затим – међукомунистичког немилосрдног обрачуна 1948-1950-тих година (елиминација једног дела клице титовске “елите“ – ма како перверзна она била), па онда постаје јасно зашто се у Србији тешко може говорити о грађанском друштву у традиционалном смислу. Томе треба додати и спољнополитичко-географски аспект: Балкан, и место Србије на њему у историјском, беспоштедном сукобу: Запад-Русија, још од “Источног питања“, који још увек и те како траје, и у коме је Србија не тако ретко била – а плашити се, и биће “колатерална штета/корист“ (зависно од тачке гледишта, и како за кога). У њему је Запад стално страна-агресор против Русије, и у томе се званична Србија, колебајући се током XIX-XX века приклањала час Западу (као сада), час Русији – и онда слика постаје још комплекснија. То је имало и те како великог утицаја и на формирање српске грађанске класе (која још увек никако да се оформи).

Та некадашња деца из четрдесетих-педесетих година XX века су очеви и мајке садашње пост-титовске анационалне грађанске класе, перјаница и крема “невладиних“ организација, као и руководстава практично свих политичких странака.

Ја нисам ни професионални социолог, ни професионални историчар – али, “неоптерећен“ професионалним знањима, усуђујем се да кажем да сматрам да је неопходно, ако се о традиционалној грађанској класи као резервоару за настанак националне елите говори, да зачетник/ца породице, члана те класе, буде у просеку бар један/једна од прадеда/прабаба – тј. први предак породице која тој класи од оног тренутка припада. Преведено на календар то би значило да – ако садашњи члан грађанске класе Србије има нпр. 40 година онда би требало да та породица има грађанску традицију која почиње од 90-их година XIX века. Колико њих је преживело историјска и друштвена искушења од почетка XX века до II светског рата? Колико је тих породица без тешких психолошких и моралних траума преживело тај – за Србију немилосрдни, и у суштини грађански рат, као и комунистичке покоље и све друштвене чистке и друштвено-економске деградације после њих? Преживелим члановима грађанске класе, који се нису желели одрећи моралних и друштвених принципа на којима су васпитавани, у тим годинама није преостајало ништа друго сем буквалне емиграције – било путем високо рискантних бегстава преко затворених граница од 1945. до 1960, било помоћу каснијих легалних одлазака “на привремени рад у иностранство“ (какав леп еуфемизам!) који се претварао у исељеништво. Већини њих алтернатива (запазите – чак и тада је било неке алтернативе, а не као данас када се пропагира безалтернативност) била је останак у земљи, уз почетно инстинктивно одбијање да прихвате силом наметнуте друштвене промене, и – опет емиграција, али тзв. “унутрашња емиграција“ са друштвеном мимикријом. Може се рећи да је већина таквих породица већ у следећој генерацији невољно “легла на руду“ комунистима, јер је преношење традиционалних друштвених вредности и породичних традиција потомцима рођеним непосредно пред, током и непосредно после II светског рата (нарочито у периоду 1945-1970) било веома рискантно. То је код тих потомака резултирало у фрагментарним, магловитим и често искривљеним представама о прецима и њиховим друштвеним и политичким вредностима – другим речима, дошло је до прекида еволуције српске грађанске класе. Мали део претходне грађанске класе се одмах помирио са губитком (конфискованих) материјалних добара и добровољно се покорио комунистичким властодршцима. То се не тако ретко дешавало чак и путем проституисања сопствених кћери, или у “бољем“ случају њиховом удајом за комунистичке функционере. Новим властодршцима, који нису баш патили од претеране образованости и друштвеног “шлифа“, такви аранжмани су одговарали. Путем њих се долазило до, новој власти наизглед (па и стварно), верних образованих људи са знањем страних језика и правила углађеног друштвеног понашања. То је у почетку комунистичке владавине, до формирања сопствених нових кадрова, све било од користи у спољној трговини, образовању нових дипломатских кадрова, на Универзитету, у Академији наука и научним институтима (Српску православну цркву која никако није била поштеђена од тога, овде остављам по страни). Такви кетмани су и од своје деце крили сопствена убеђења и традиције – а њихова деца и унуци су одрастали заједно са својим привилегованим вршњацима – директним потомцима већином неотесаних и неуких комунистичких узурпатора. Тако се – као нездрави амалгам новог и старог – формирала титовска “Нова класа“ али без оног, по аутентичну и здраву грађанску класу неопходног духовног континуитета са прошлошћу и традицијом. Та некадашња деца из четрдесетих-педесетих година XX века су очеви и мајке садашње пост-титовске анационалне грађанске класе, перјаница и крема “невладиних“ организација, као и руководстава практично свих политичких странака – а нарочито ДС-а, ЛДП-а, СПС-а, СПО-а, СНС-а, ПУПС-а и чега све још не...

Очекивани изборни резултати

Заједнички изборни капацитет ДС-а са сигурним пратиоцима је око 52% (а биће и врло важно: ко, и како ће збрајати гласове).

Заједничка религија руководстава тих странака је слепо поклоништво богу Мамону и голој сили – прихватање реалности – how yes no? Јер, они тачно знају да се не могу сабирати grandmothers and frogs. Сви они за манипулисање и заслепљивање бирача веома радо и успешно злоупотребљавају појмове: слобода, владавина законитости, демократија, транспарентност, едукација, прогрес, уз бесмислене пароле типа “ЕУ нема алтернативе“, “И Косово и ЕУ“, које нису ништа друго до безочно изругивање логици и интелигенцији, али – ма како парадоксално – све то има успеха у недовољно опште, а посебно политички, образованом народу, лишеном националне елите која није имала националну грађанску класу као подлогу из које би требало да изникне. Заједнички изборни капацитет ДС-а са сигурним пратиоцима је око 52% (а биће и врло важно: ко, и како ће збрајати гласове). Ма колико они међусобно били у суштини супротстављени – једно их уједињује: власт и корист од ње, а то је врло чврст политички лепак. Важно је нагласити и да они – директно или индиректно – држе под потпуном контролом практично све врсте медија у земљи.

Насупрот њима стоји слабашна национална опозиција: ДСС, СРС и покрет (странка у формирању?) Двери. Колики је њихов изборни капацитет? Бићу “великодушан“ и казаћу: уз очекиван висок степен апстиненције, збирно 18%.

Насупрот њима стоји слабашна национална опозиција: ДСС, СРС и покрет (странка у формирању?) Двери. Остаци остатака духовних вредности традиционалне Србије, уз остатке традиционалних вредности грађанске класе и њене свести се могу назрети једино у инертном ДСС-у; остаци традиционалних духовних вредности – у доста хаотичном покрету Двери, а бунта, ината и ратоборности у СРС-у, који у себи обједињује разумљиву, слепу огорченост обичног, малог човека против свих гадости са којима је свакодневно суочен. Колики је њихов изборни капацитет? Бићу “великодушан“ и казаћу: уз очекиван висок степен апстиненције, збирно 18%, под условом да сви они, наступајући посебно, пређу цензус – што је једино сигурно за СРС, постаје помало сумњиво за ДСС, док је врло сумњиво за Двери. Извесна шанса националној опозицији за добијање већег процента гласова је у управљању значајног капацитета оштрице предизборне кампање против псеудоопозиције и у раду на активирању и привлачењу за излазак на изборе што је могуће већег броја потенцијалних апстинената – јер се међу њима налази и највећи резервоар гласова за те странке.

Псеудоопозиција

Та зла коб по националну опозицију – са опортунистичким НС-ом или без њега – изузетно је вешт потез мајстора, који су формирањем СНС-а за један (можда и дужи?) период избацили из колосека српску националну опозицију.

И пре доласка СНС-а постојала је једна псеудоопозициона странка – ЛДП, али то, очигледно, надлежним “спин-докторима“ није било довољно. ЛДП-у се макар мора признати да има потпуно кохерентну, јасно антитрадиционалну и антинационалну политичку платформу, са којом бирач зна на чему је. СНС је у томе сушта супротност, а баш у томе је у овом тренутку и његова (пред)изборна предност. Та зла коб по националну опозицију – са опортунистичким НС-ом или без њега – изузетно је вешт потез мајстора, који су формирањем СНС-а за један (можда и дужи?) период избацили из колосека српску националну опозицију. Сигурно је да ти мајстори не живе у Србији, али дугим прстима држе под својом поузданом контролом скоро све дирке на њеној политичко-економској клавијатури. Разбијањем СРС-а, одношењем од ње главнине присталица, привлачењем бирача ДСС-а незадовољних њеним недостатком динамичности и иницијативе, као и привлачењем нешто бирача ДС-а који су по погледима били блиски ДСС-у – изгледа да је оформљено бирачко тело које може донети 30% гласова, и тиме у корену сасећи сваку практичну могућност националној опозицији да оформи владу. Истовремено, СНС може послужити својим творцима (а то нису њени челници, који су у овој игри само марионете), још и као стожер резервне прозападне коалиције за случај (не баш вероватног, али ... ко зна?) фијаска ДС-а на овим изборима.

Једна странка типа СНС-а, вероватно данас у Србији и има толико изгледа за успех, што није ни мало утешно, али – и то је реалност.

Како је могуће објаснити реалност очекивања да ће СНС својом празном реториком и хроничним избегавањем “отварања карата“ успети да привуче тако значајан део (30%) српског бирачког тела? Мислим да се објашњење може наћи и у овом: За разлику од других источноевропских земаља у посткомунистичкој транзицији (овде наглашено изузимам Албанију, Бугарску и Румунију, које су доста сличне Србији), Србија је у тренутку комунистичког узурпирања власти имала, како бројчано тако и по својој традицији, најнеразвијенију грађанску класу/елиту, која је под комунистима прошла голготу описану на почетку текста. Тога нису биле поштеђене (у већој или мањој мери) ни грађанске класе/елите осталих источноевропских земаља, али њихови “резервоари“ су били знатно већи и, вероватно, квалитетнији – па зато ни последице нису тако катастрофалне као у Србији. Осим тога, Србија није – за разлику од Пољске, Чешке, Словачке, Мађарске и балтичких земаља – имала ни племство. Ма са колико презира многи данас гледали на историјску и друштвену улогу племства, никако не треба заборављати оно “noblesse oblige” – јер то није потпуно “исисано из прста“. Не треба заборавити ни то да је од свих набројаних земаља комунизам у Србији био “најаутохтонији“, а и просечни ниво образованости становништва и државне и друштвене организованости Србије био је нижи. Због свих тих разлика и њихових садашњих последица, једна странка типа СНС-а, вероватно данас у Србији и има толико изгледа за успех, што није ни мало утешно, али – и то је реалност. Да ли се с њом треба мирити, и шта даље чинити да се такво стање поправи, требало би да буде предмет даљих дискусија.

Закључак

За спољне и унутрашње снаге супротстављене интересима традиционалне, националне Србије, то ће бити (најмање) “две муве истим ударцем“ - успешни избори за владу и успешни избори против опозиције.

У овом тексту сам намерно изоставио помињање, по Србију погубне улоге стварања прве и распада друге Југославије, питање српског народа ван граница државе Србије, НАТО рата против Србије са бомбардовањима и противправним отимањем Србији Косова и Метохије од стране Запада, признавања/непризнавања једностраног проглашења независности Косова, добијања/недобијања суштински бесмисленог статуса кандидата за ЕУ, питања чланства у НАТО-у, претње центрифугалних тенденција/покрета (Војводина, Рашка област – тзв. “Санџак“). Јер – то све јесу питања од веома великог значаја, али она неоспорно изискују и посебна разматрања у светлу предстојећих избора.

Ови, српски избори у 2012. години ће, захваљујући очекиваном успеху псеудоопозиције, припадати изборима ретке врсте: За спољне и унутрашње снаге супротстављене интересима традиционалне, националне Србије, то ће бити (најмање) “две муве истим ударцем“ – успешни избори за владу и успешни избори против опозиције – а плашим се, биће то и погубни избори по традиционалну, националну Србију, јер ће нова влада у било ком саставу, наставити са спровођењем досадашње “безалтернативне“ политике.

Фејсбук Твитер



Зашто не можемо много очекивати од избора 2012.

четвртак, 15 децембар 2011 23:04
Бојан
Ја полазим са друге стране: када би чак и опозиција, СРС, Двери, ДСС, добила довољно гласова да формира владу (или бар са СНС-ом), какве би промјене они могли да уведу? Читав систем, хоризонтално и вертикално, јако је лош. Нисам сигуран да те странке, заједно или одвојено, имају капацитет да се очисте ови који се налази на свим нивоима власти и у свим институцијама, бар не чисто интерним снагама.И као што аутор примјећује, недостаје нам језгро које би могло да оформи нову Србију. Тешка су времена пред нама. Мислим да нам само неки значајнији регионални/глобални потреси могу ићи на руку, или отворена и директна подршка стране силе (читај Русије) у увођењу реда.
Препоручи коментар:
68
1
четвртак, 15 децембар 2011 23:06
Аксиос
"Ја нисам ни професионални социолог, ни професионални историчар... "

Па види се да нисте. Код нас професионални иторичари и професионални социлози - или су амбасадори и спавају до подне , или фарбају косу. Нико од њих није у стању да напише један овако вредан, поштен и аналитичан текст.

Хвала.
Препоручи коментар:
80
2
четвртак, 15 децембар 2011 23:06
Зоран
Да, СНС је нешто што је неко направио, вероватно на тај начин што је рекао Николићу да је могуће да се придружи Шешељу. Смешан је СНС као странка, али одвлачи гласаче. Отприлике као ЈУЛ што одрадио за СПС.
Препоручи коментар:
60
1
четвртак, 15 децембар 2011 23:34
Милан
Ја упорно дуже време причам људима да се ништа неће променити. Тако су људи мислили и 2008. да ће се променити па не да није дошла промена него су жути разбили остале.

Проблем који имају многи који су против жутих и друштва је у томе што они мисле да су и сви остали против њих а у ствари нису. Чак и већина од оних који се јавно изјашњавају као противници жутих у ствари опет гласају за њих.

Ово је потврђено и оним истраживањем НСПМ-а, СРС и ДСС нису имали ни 15%.

Овај народ је сам крив за све што му се дешава и ја га ни мало не жалим због тога.
Препоручи коментар:
47
18
четвртак, 15 децембар 2011 23:37
Godo
Zaključak koji je izveo autor je realan, ali surovo istinit. Nekad se pričao onaj vic da poslednji ugasi svetlo kad napusti ovu napaćenu zemlju. Sad je situacija tragikomična, svetlo je već ugašeno, poslednji nek ugasi televizor. Možda je to jedino što bi nam pomoglo?
Препоручи коментар:
54
3
петак, 16 децембар 2011 00:16
синиша
Аутор истиче грађанску класу и елиту као друштвену силу и снагу која је у стању да мења ствари на боље у Србији. Ја сам врло скептичан кад су у питању пре свега државотворност те грађанске класе и њене елите. Грађанска класа Србије није никада била ни државотворна ни српска.

Проблем Србије је у губитку народне масе, овај пут исељавањем, а не неизгрѕађености грађанске класе.
Препоручи коментар:
38
6
петак, 16 децембар 2011 00:55
Здравко
Маестралан, али заиста фантастичан текст! Посебно би апострофирао осврт на трагикомику звану СНС. Пројекат разбијања Српских радикала сигурно је настао у Америци. Радикали су на изборима 2008. освојили опасан број гласова. Опасан по америчке интересе. Већ тад је био спреман план превођења Томе жедног преко воде. Шта су му обећали и дали, нек црни ђаво зна,али да је упалило,упалило је. Мислили су да ће склањањем Шешеља обезглавити ову једину праву опозициону странку али стање на терену их је демантовало па су, као што рекох, посегнули за планом Б. О психолошко-социјолошкој вертикали потенцијалног СНС гласача све је већ рекао аутор, а то само потврђује да су велики мајстори марионета, озбиљно и успјешно анализирали и пројектовали српског гласача. Једино и само се не могу начудити како и зашто Сервис европске Србије,РТС,смије преносити засједање Народне скупштине Србије.То ми мало одудара од темељитости и злонамјерности кухара ове папазјаније зване Избори 2012.Ко то гледа све му је јасно!
Препоручи коментар:
38
3
петак, 16 децембар 2011 00:58
Манипулатор
Почело је анестезирање јавног мњења.
Прва фаза предизборне стратегије је умртвити бирачко тело, посебно оно које није превише наклоњено ДС-у и ЛДП уз снажну мобилизацију свог поузданог бирачког тела али у тишини (разговори, кампање од врата до врата, трибине само по позиву, и слично). У тој фази неће бити много јавних наступа али ће бити подоста теренског рада са језгром странака које претендују да наставе да владају.
Ова стратегија је ефикасна под претпоставком да је такмаци не препознају. Ситуација на терену и искуство у претходним изборним циклусима даје им за право.
У другој фази (када се распишу избори или непосредно пред расписивање) креће снажна кампања мотивисање шире базе гласачког тела. Тада су сва средства дозвољена.
Има ту још финеса (подфаза) али не бих да улазим у њих.
Стратегија опозиције мора да буде агресивно провоцирање појединих деликтних тема, снажан рад на терену и са циљним групама, коришћењем свих средстава комуникације.
Препоручи коментар:
42
0
петак, 16 децембар 2011 01:04
Sceptical Bystander
Генерални проблем је низак квалитет и необразованост и српских политичара и српских бирача.

Изузимајући господина Коштуницу, међу вођама српских странака нема ни образованих, нити оних који могу да се похвале постигнућем у било којој области.

"Политичаре прве генерације", стихијног и недовољног образовања и стихијних каријера, најбоље представља Тома Николић. Њих у политику нису довеле идеје и идеали, већ су у политици препознали прилику да стигну даље него у што би могли и да сањају у било којој другој професији.

"Политичар друге генерације" је најбоље оличен у Борису Тадићу. Њима је успех у политици протеза за сав недостатак успеха у изабраним професијама.

Све у свему, губитник до губитника.
Препоручи коментар:
56
5
петак, 16 децембар 2011 01:28
Vido'je
Поприлично тачно, нажалост.

Остаје нам једино да се надамо да је наш народ сазрео за ове четири године понирања Србије у амбис и да је научио лекцију.
Моје мишљење:

Ако немамо оно што би заиста требало Србији и ако нема онога што желимо,

ГЛАСАЈМО ЗА НАЈБОЉЕ ШТО ИМАМО.

Прилично једноставно, зар не?

п.с. ја ипак верујем у наш народ, кад је било најтеже - налазио је излаз.
Препоручи коментар:
25
1
петак, 16 децембар 2011 02:00
Car_Lazar
Mislim da ce DS da se bukvalno sroza ( osim ako ne pokradu glasove sto je veoma veoma moguce, jer oni koji broje glasove, posmatraju validnost glasanja su medjunarodni posmatraci, ti posmatraci su naklonjeni EU, a EU je pljackaska organizacija sa svojim teroristom NATO. EU i NATO su ulozili mnogo mnogo para da bi tek tako dospustili da im ode iz ruku ovca za sisanje i eksploataciju zvana SRBIJA a dalje sta moze da se odvija svakome treba da bude jasno ), LDP +-cenzus, SNS oko 15%, DSS i DVERI preko 20%, cak sta vise DVERI ce napraviti takav BOOM da ce ljudi uvideti da je to jedina sansa da se otarasimo ovih pijavica koji su trenutno u skupstini....Zivi bili pa videli !!!
Препоручи коментар:
37
6
петак, 16 децембар 2011 02:26
Marko Gay
@ autor

Новим властодршцима, који нису баш патили од претеране образованости и друштвеног “шлифа“


Ako dve devojcice dele kolac, prva ga sece, a druga bira parce.

Drugim recima, pazite da na jednake delove isecete kolac drustvenog bogatstva, tj osigurajte da i najsiromasniji budu solidno obrazovani.

Jer ako to ne uradite, postoji opasnost da bas vi dobijete manje parce kolaca (tj da vam zapadne neobrazovani vlastodrzac).

Neprestano mesanje karata ili neka vrsta permanentne revolucije u Srbiji, koja vam nikako ne dozvoljava da sa sigurnoscu znate kojoj ce klasi vasi unuci pripadati -- najbolja je odlika srpskog drustva.

Jer samo covek koji ne zna unapred koje ce parce kolaca dobiti, moze se iskreno potruditi da taj kolac isece na sto pribliznije komade.
Препоручи коментар:
19
2
петак, 16 децембар 2011 04:09
jedini put
Ma kakva građanska klasa u Srbij? Nešto što je nalikovalo tome a to je situacija pre Drugog svetskog rata bila je kompradorska građanska klasa. Sa malo sopstvenog kapitala i još manje nacionalnog osećaja. Danas o njoj govoriti je još manje realno. Ceo narod je strpan u proletersko bure baruta i otuda su se morali javiti pseudonacionalisti tipa srpskih radikala. U pitanju je vrlo primitivna retorika sa buljukom dezorijentisanih i manipulacijama sklonih članova. IZ takvih se porađaju naprednjaci samo sa drugim predznakom. U Srbiji se mora raditi na dugoročnom stvaranju nepatvorene antirežimske partije sa proleterskom i vrlo jasno opredeljenom socijalističkom politikom koja bi britko markirala svoju ideološku poziciju. Sve drugo je užasna zabluda koju će pčaćati generacije i generacije. Ali, pre toga je potrebno raskrstiti sa istorijskim manipulacijama aktuelnih istoričara čija su uverenja nabujala u očekivanju rehabilitacije građanskih zabluda uređenja društva.
Препоручи коментар:
25
11
петак, 16 децембар 2011 05:49
Dragoslav
Srbski glasac je ovih dana bombardovan analizama profesionalnih i neprofesionalnih analiticara DA SE NISTA NECE PROMENITI BEZ OBZIRA KAKO GLASAO!!! Ako tako nastave, vecina onih koji bi izasli da glasaju protiv sadasnje garniture ce odustati od glasanja, i onda ce sigurno "Ali Baba i 40 razbojnika" nastaviti da haraju zemljom Srbijom. Srbija i njeni glasaci imaju sansu da promene put samounistaenja, ali za to je potrebno GLASATI. Zato bi bilo pozeljno da svi "analiticari" prestanu sa omalovazavanjem glasanja i glasaca. Radije, neka se potrude da unesu malo nade medju ljude da je promena moguca i POZELJNA. Sve je moguce, ali je neophodno angazovati se.
Препоручи коментар:
33
1
петак, 16 децембар 2011 08:03
МП
Аутор:"успешни избори за владу и успешни избори против опозиције".Неће бити тако.И поред предизборног медијског сређивања српске сцене.Прво је Б92 почео да цитира "Политику",па је Лихт(председница управног одбора РТС и "Политике") сменила Љиљану Смаиловић.Онда је Бујошевић почео да зајдничи ради пројекте са Б92.Онда је Динкић(Тадић) донео Закон о информисању,а Раја Родић завршио у затвору.Онда је РТС у јутарњем програму почео да рекламира "Курир".Онда је "Курир" почео да објављује скупе државне огласе преко целе стране.Од тада је медијска сцена Србије „уређена“ по принципу „Нема алтернативу“.Но историјске околности терају ДС и СНС и било ког другог да ТОТАЛНО промене политику.Приметили сте да Тадић и Петровић (чак и Динкић који је странцима дао 300 мил евра за "индустријализацију Србије) не испуштају пољопривреду из уста?Ђилас прави ПКБ по кинеском моделу успешне државне компаније.Јел они то радо?Ма не ,историјска(околност) нужда!!!
Препоручи коментар:
17
1
петак, 16 децембар 2011 09:30
срђан цонић
Погубни избори по традиционалну и националну Србију. По многим коментарима а и по аутору ове анализе трагичан али реалан закључак. Али чини се да је у томе баш проблем. Шта је реално. Да се Србија распада да опозиције нема а и да она што постоји је по аутору инертна ДСС хаотична Двери и бесна СРС и да нема шансе да дође на власт. Али реалност што би рекао владика Амфилохије није мера. Власти није мера. Цензус није мера. Политичке странке нису мера.Ако ствари овако посматрамо онда смо већ успели. Променили смо ток мишљења а беѕ тога нема не промена него преображаја. Ови избори јесу битни јесу прекретница али без обзира какви били резултати они ће бити тек само почетак дубинске промене партократског система. Дакле суштина је изаћи из пакленог круга ове наметнуте реалности и не упасти у замку ,анализа ,испитивања, дебата о суштински небитним стварима. Уједињени монополи који владају Србијом ти паклени кругови већ су разоткривени. А већ сама та чињеница је велики помак напред.
Препоручи коментар:
22
0
петак, 16 децембар 2011 10:52
Лаповац
Занимљив текст, али не бих баш могао да се сложим са аутором о толиком значају грађанске класе како је он представља, умеју они или неки њен део из себичних разлога да буду и ретроградни, имате таквих примера колико хоћете. Ипак је то многе комплексније, и тиче се по мени више исправне државне политике и исправног образовања. У ситуацији какву имамо данас на политичкој сцени неби помогла ни најнапреднија грађанска класа јер би била медијски угушена. Тамо њима још не одговара да имамо државу и зато нам намећу овакве политичаре, којима је све друго прече него државничка политика. И тако имамо такве партије као што их је аутор добро описао, и још их и издржавамо и одржавамо као кућне љубимце, на сопствену штету. Шта су нпр. људи могли да виде и чују задњих неколико месеци од Томе Николића и Вучића, осим крајње конфузних изјава и наступа, а рејтинг 30 посто. Да није трагично било би смешно, да се крстиш левом руком.
Препоручи коментар:
16
2
петак, 16 децембар 2011 10:55
Конузин
Људи моји,(уз ризик да будем проглашен за јеретика,антисрбина,и ко зна шта још),срамота ме је да кажем...у Србији,народ није свестан довољно ни шта му се догађа ни за шта гласа а ни шта га чека!Једни се боје рата!!!,другима није јасно ни шта је економија,треће ништа живо не занима,четврте...Ово је мој закључак по људима које знам!Не судите о мени преоштро,јер сам само изнео пресек стања!И врапцима је јасно да СНС постоји да и после Тадића буде Тадић,свако другачије виђење је политички кратковидо!Да нам је народ свеснији,ову земљу би потресали штрајкови,демонстрације...овако?Нема ништа да бива,капа нам је скројена...Како револуција није ни издалека изгледна-нада ми је давно уступила место стрепњи!
ПС
ЧАСНИМ ИЗУЗЕЦИМА - КАПА ДОЛЕ!!!
Препоручи коментар:
27
1
петак, 16 децембар 2011 11:23
mali problem oko procenata
Izbori ce doneti veliko, jako veliko iznenadjenje za stranke vlasti, ne zavaravajte se, pogledajte primer Irske, Spanije... a vi na tim malo je reci laznim procentima iz anketa /koje i same sluze za spinovanje javnosti/ zasnivate argumentaciju i izvodite zakljucke
Препоручи коментар:
14
2
петак, 16 децембар 2011 11:59
iz BL
Uz sve pohvale ovoj analizi, ja misam takav pesimista. Narod više ne 'pada' na Šaperove i Đilasove parole i 'bilboard'-e.
Narod ćuti, a znamo sta je Miloš Obrenović rekao: "Narod ćuti, nije dobar znak!"
Препоручи коментар:
20
1
петак, 16 децембар 2011 13:18
seljak bezemljas
Gresite ako komuniste ne posmatrate i kao stvaraoce elite.Miloni su imali stvarnu priliku da se obrazuju Srbija je industrijalizovana.Stecena su ogromna znanja.Nije samo svetski tehnicki razvoj doprineo da se u Srbiji vozi i pravi traktor,kamion, auto......Mozda je problem prethodne elite bio u tome sto je ona odrzavala uslove da narod sibicu zove masinom.Probajte tako da posmatrate sustinu revolucije i bice mnogo toga jasnije Unistenjem industrije i ne samo nje nestalo je i znanje i elita koja je to pratila. Varamo se ako mislimo da ce se to popraviti dolaskom FIATA.Nece nas inzenjer projektovati menjac vec italijanski.Grubo govoreci za inzenjera u Srbiji bice dovoljno da razlikuje motor od menjaca.Sa svim drustvenim posledicama koje to nosi. Gresite ako mislite da ce potomci ovih koji su izvrsili pljacku zvanu tranzicija stvoriti elitu.Genetika kaze suprotno.Pa vec je zatvorena socijalna pokretljivost kao prvi uslov. Zavareno do sledeceg pucanja lonca i poklopca.
Препоручи коментар:
16
2
петак, 16 децембар 2011 13:39
Јовиша Видић од Рудина
Србија није имала ни пре Другог светског рата значајнијуу грађанску популацију. Слободно се може рећи а да се не погреши, да је по завршетку Другог светског рата, већински део онога што се сматрало грађанском класом завршио на безименим гробљима. Данашња, како средња класа, тако и радништо је од исте супстанце. Шерети кажу - све је то испало из Брозовог шињела. Имати националну свест, волети отаџбину и то смартати најузвишенијим чином, није могуће очекивати од данашњих политичара, наследника рушитеља свега народног, националног, верског и на крају људског.
Препоручи коментар:
16
0
петак, 16 децембар 2011 14:03
Сарајлија
Сјајан текст, господине Клефтаки!

Мислим да треба да искористимо све оно најбоље из искуства протеклих 100 година. Чињеница је да је у СФРЈ развијен један систем који је омогућавао великом броју људи да се образују, усаврше, напредују. Неке ставри су биле лоше али... мислим да је основни проблем Србије образовни систем и низак проценат високообразованих људи. Треба, било која Влада да донесе један 20годишњи план који би то променио. Затим увести аристократски систем (владавину одличних) где би само најдаровитији могли пда припадају елити док би се остављао простор и за друге, према њиховом знању и заслугама у нижим слојевима. Да је знање које се стекне у школама практично и примењиво. Прелазно решељење би могло да буде оснивање институције попут грчког АСЕП-а (Високи савет за запошљавање особља) и да сви који желе да раде у јавној управи морају да полажу тест и да се рачуна све - просек, вештине, језици и резултати са теста. И да је све то транспарентно.
Препоручи коментар:
8
2
петак, 16 децембар 2011 14:12
Boki
@Manipulator
Izuzetno dobar komentar. Ako smem da dodam kroz kratku analizu hronologiju koja jasno upucuje na dogadjaje.
Pre deset godina nasi mudraci su porucivali da nam nije potrebna realekonomija jer je to "zastarelo i nekorisno" te da postoje savremeniji i mnogo profitabilniji poslovi. Naravno takva "percepcija" bio je mamac za krupnu ribu a ne za ovog "karasa" koji se usput na nju upecao. Danas vidimo da je EU u dugovima do guse (nema nacina da se isti ikada otplate) te da je citava "nova ekonomija" ZAPRAVO OBICNA PONZI SEMA. Nazalost to je uzrokovalo da vodeci politicari u srbiji instruisani od "eksperata" sva resenja pronadju u cemu drugom do novom spinovanju i produbljivanju ponzi seme u kojoj je sve rasprodato, zemlja zaduzena do besmisla.Trebalo je samo biti poslusan i na Evropskom putu. Glasacka masina kupljena jednim manjim delom tih para, kroz besomucno zaposljavanje u razne agencije , parking servise, komunalne policije, i izmisljenu i neizmisljenu administraciju i JP
Препоручи коментар:
12
0
петак, 16 децембар 2011 14:26
Boki II deo
Na nasu nesrecu vlastodrsci su produbljivali ponzi semu trajnom obligacijom partijskih clanova. Tako danas najjaca DS ima najvise "duznih" aktivista-glasaca pa joj realno najvise odgovara "tiha kampanja" a cinjenica je da ista traje vec duze od mesec dana. To je njihova komparativna prednost i ostale stranke jednostavno nemaju cime da se suprotstave. Takodje svi ti njihovi glasaci su veoma poslusni jer im egzistencija direktno zavisi od uspeha na izboru. Na drugoj strani javna je tajna da SNS svoju "snagu" crpi iskljucivo na obecanjima da ce zaposliti svoje "vojnike" na mesta "gubitnika" pa u krajnjem ishodu sjasice Kurta uzjasiti Murta. Ne bih da sirim pesimizam, ali cini mi se da Srbija mora potpuno da ekonomski propadne (sto ce se i desiti do kraja 2013) da bi se ljudi "opasuljili" i prestali da se ponasaju kao "pragmaticni". Najvece zlo danasnje politike je pragmatizam. Dr Djindjic (laka mu zemlja) grdno je pogresio sto je bio previse
pragmatican sto mu je na kraju i glave doslo.
Препоручи коментар:
9
2
петак, 16 децембар 2011 14:34
Канада
Срби само плачете, док империја годинама упорно РАДИ.
Тешко је и набројати шта су све постигли за ових пар деценија РАДЕЂИ на штету Србије.

Радити!

1. ДСС, СРС, Двери и В. Илић се морају ујединити.

2. Отворено раскринкати политику СНС и освојити што више `наивних гласова`

3. Покренути кампању ѕа што већу излазност ,тиме подићи цензус за националне мањине.

4. Изабрати новог лидера који `покреће масе` у Србији и може да освоји `женске` гласове.

5. Онемогућити ДС победу уз помоћ `гласова мањина`.
Војводину `напасти из Баната и Срема`. Пајтића изоловати у Новом Саду и сукобити са објективним интересима Мађарске мањине на северу Бачке.

7. Онемогућити победу лажовима у опустошеним градовима Србије. Јагодина Ниш и Крагујевац морају
бити центар борбе ѕа Србију.

8. Затражити пуну подршку патриотских снага Русије

9. Подржати Јеремића да подели ДС. Подржати напад Шутановца и Ђиласа на Тадића.

10.Запретити отпором у случају крађе.

Победити радећи
Препоручи коментар:
24
1
петак, 16 децембар 2011 16:15
thinking maize
Поштовање аутору, са којим сам се дописивао "гледе" мог (не)"знања" страних језика. С те стране немам шта да пребацим, а изгледа да и његов резон и Бога ми и стил су на још већој висини, односно његове упућености у стране језике! Честитам, уз једно мало "али". Негде сте додали КЉУЧНУ фразу, која МНОГО тога објашњава. Ваша мисао иде отприлике овако: "У складу са РАЦИОНАЛНИМ ПОКАЗАТЕЉИМА..." Е ту, БАШ ту се "крије ЗЕЦ" г-дине Клефтакис! У нечему ШТО СЕ НЕ МОЖЕ ИЗМЕРИТИ! То НИЈЕ наша нада и жеље, јер нада и жеље НИСУ ДАЛЕКО од ТЛАПЊИ! Један коментатор цитира књаза Милоша: "НИЈЕ ДОБРО, НАРОД ЋУТИ!", што има смисла, али НЕ ОБЈАШЊАВА СВЕ! Јер, народ ћути зато што је ДОБРИМ ДЕЛОМ СЛУЂЕН! Каже ми комшија: "Није добро! Прочитао сам у НОВИНАМА..." И ту АРГУМЕНТИ стају, пошто је мој комшија ДОВЕДЕН у ЗАБЛУДУ! Објашњавам му да, ако има компјутер (а има га!) да преко интернета ПРАТИ АЛТЕРНАТИВНЕ САЈТОВЕ, еда би се информисао!? Али КОЛИКО ЉУДИ може да куцка по интернету данас у Србији? МАЛО!
Препоручи коментар:
9
11
петак, 16 децембар 2011 16:26
zoranSan
Tačno.Nem mogu mnogo da očekuju oni koji su izneverili narod a to su Tadić,Nikolić,Dinki,Ljajić uglavnom svi na vlasti.Oni nemaju šta da očekuju dobro ali narod može da očekuje bolje bez njih.
Препоручи коментар:
6
0
петак, 16 децембар 2011 16:26
thinking maize, наставак
А колико људи се преко интернета информише у Србији? ЈОШ и МАЊЕ! Ипак, преко ОВОГ сајта повезао сам се са још СЕДАМ ЉУДИ, виђамо се повремено, разговарамо, одлазимо на разна места. Тако сам са пријатељицом отишао на барикаде, код наших Срба! Кад бих отишао ТАМО, да се НИСАМ УПОЗНАО на ОВАЈ НАЧИН!? Тешко, рекао бих! Зато, ваља да ОВАЈ и ДРУГЕ сличне сајтове ИСКОРИСТИМО за БОЉЕ ПОВЕЗИВАЊЕ! Неће НИЋИ САМА ОД СЕБЕ БИЛО КАКВА АЛТЕРНАТИВА "жутократији" и "другосрбијанцима", АКО СЕ ЉУДИ МЕЂУСОБНО не ПОВЕЗУЈУ, а КАКО ЋЕ СЕ ПОВЕЗИВАТИ, ако се не УПОЗНАЈУ! Према томе г-дине Клефтакис, то је ЈЕДАН НЕИЗМЕРИВ параметар, не ирационалан, али ипак некако ЕТЕРИЧАН! Јер, ЉУДСКИ ДУХ се АКТИВИРА САМО у КОНТАКТУ! Друго, заборављате ЕНЕРГИЈУ МРЖЊЕ, потпуно ИРАЦИОНАЛНЕ КАТЕГОРИЈЕ! Не, не мислим на КЛАСНУ МРЖЊУ, на коју алудира један коментатор, већ на МРЖЊУ СНС-ових "ДУЖНОСНИКА" према НЕКИМ "ЖУТОКРАТАМА"!? Тј. ДА ЛИ МОЖЕТЕ ДА ЗАМИСЛИТЕ у ИСТОЈ ВЛАДИ Вучића и Ђиласа!? Мислите "ДОВЕШЋЕ их Империја у ред"?!
Препоручи коментар:
8
5
петак, 16 децембар 2011 16:39
thinking maize@ још један наставак
Или МРЖЊА Томе Николића према Дачићу због ОСУЈЕЋЕНОСТИ! Тома се ТАМАН ПОНАДАО да ће постати "калиф место калифа" ПОСЛЕ 20 ГОДИНА, кад ОНО! Мислим да је БАШ ТО ПРЕЛОМИЛО ДА СЕ Николић баци у РАСТУРАЊЕ СРС!? РАСТУРИО је СРС, али се НИЈЕ ИЗЛЕЧИО од МРЖЊЕ! Можете ли замислити у ИСТОЈ ВЛАДИ Дачића и Тому!? Опет мислите да ће "Империја да их доведе у ред"!? Г-дине, Срби као Балканци, ЈЕСУ ЕМОТИВНИ, ergo ПОДЛОЖНИ МАНИПУЛАЦИЈИ, али КОРЕН МОТИВАЦИЈЕ Србина НЕ ЗАВИСИ САМО од МАНИПУЛАЦИЈЕ! Укратко, лорд Актон: "СВЕ ЉУДЕ можете ВАРАТИ НЕКО ВРЕМЕ. НЕКЕ ЉУДЕ можете ВАРАТИ СВЕ ВРЕМЕ. Али, НЕ МОЖЕТЕ СВЕ ЉУДЕ ВАРАТИ СВЕ ВРЕМЕ!" МОТИВАЦИЈА МОРА ДА БУДЕ ПОТКРЕПЉЕНА НАГРАДОМ, иначе НЕСТАЈЕ УСЛОВНОГ РЕФЛЕКСА! То је још Павлов ПРЕ СТО ГОДИНА УСТАНОВИО! Неко рече "МАЛА ЈЕ ОВО БАРА ЗА ОВОЛИКО КРОКОДИЛА"! Ено, Амери се ПОВЛАЧЕ из ИРАЧКЕ БАРУШТИНЕ! Да ли је Србија ТАКО ВАЖНА БАРА да се у њу УЛАЖЕ!? Треће, једном сам овде навео да ми је један "жутаћ" рекао да је "Тадић МОРАО да ДОБИЈЕ ИЗБОРЕ 2008"! Зашто МОРАО?
Препоручи коментар:
8
4
петак, 16 децембар 2011 16:51
thinking maize@ близу ће крај!
Питао сам мог "жутог" колегу: "Зашто мора Тадић да добије изборе!?" Одговор: "Мора, ЗАТО што је ПОЗАПОШЉАВАО СВЕ СВОЈЕ КАДРОВЕ ПО ДРЖАВНОЈ УПРАВИ и Управним Одборима Јавних Предузећа! Таквих људи је НА ХИЉАДЕ! МАЛО РАДЕ, а ПРИМАЈУ ЕКСТРА (оригиналан израз!) ПЛАТЕ! Шта мислиш ШТА ЋЕ ДА РАДЕ Тадићу, ако "ПУКНЕМО" ИЗБОРЕ!?" Лик је припадао Живковићевој струји у ДС-у, значи био је БИВШИ ЧОВЕК, који је чекао пензију, па је могао да допусти ЛУКСУЗ искрености! Да већ не причам о томе да СНС ЛЕЗИЛЕБОВИЋИ једва чекају да ЗАСЕДНУ на ВЛАСТ! Значи, СНС ће да ГРИЗЕ на тим изборима, НЕ СЛАБИЈЕ него "жутаћи"! Што је опет НЕОПИПЉИВ, али ВРЛО РЕАЛАН показатељ! Неко ће рећи "сјахо Курта...", АЛИ ту има "кеч", наравно ОПЕТ НЕОПИПЉИВ! Да би БИЛО КО ОПСТАО на власти у Србији, пред НАДОЛАЗЕЋИМ СЛОМОМ, праћеним ЈУРИШОМ ГЛАДНОГ НАРОДА на РАДЊЕ, као у Аргентини и Бразилу крајем 90-тих, МОРА ЕКОНОМСКИ да САРАЂУЈЕ са Русима! И "жути" то ПОКУШАВАЈУ, али су НЕИСКРЕНИ! Не кажем да ће Руси да руше "жуте", али...
Препоручи коментар:
5
4
петак, 16 децембар 2011 17:02
thinking maize@ ево, сад ће...
Не кажем да ће Руси да руше "жуте", али, АКО УЛОЖЕ у кампању СНС-а, А МОГУ!? То је ВЕЛИКА НЕПОЗНАНИЦА и врло НЕОПИПЉИВ АРГУМЕНТ! Сетите се КОФЕРА НОВЦА пре 5-ог октобра! Уосталом, ДАВНО су ПРОШЛИ ДАНИ, када се "хазјаин" питао "а колико тај папа има дивизија"? Чули су и Руси за МЕКУ МОЋ! Не кажем да ће ОВАКО да се деси, али ОТКУД ЗНАМО!? Даље, ако СНС НА ТАЈ НАЧИН ПОБЕДИ, што ЛОГИЧНО ВОДИ УРУШАВАЊУ "жутократије", КОЈА ОПЦИЈА остаје Империји, сем ДИРЕКТНЕ ВОЈНЕ ИНТЕРВЕНЦИЈЕ (која је, признаћете, СЛАБО МОГУЋА!), остаје на располагању!? Штампа у СТРАНИМ РУКАМА!? Знате, Вучић се ВЕЋ "ДОКАЗАО" у "ДИСЦИПЛИНОВАЊУ" медија, а на РАСПОЛАГАЊУ има "ЖУТОКРАТСКИ" медијски "закон"! Још ћете видети Љиљу Смајловић, како од Вучића и ТОГ "закона" брани нпр. Перу Луковића и "Тулса Дум" Панчића!? Гротескно!? АЛИ могуће! Значи, ПУШТАЈУ Шешеља! Па то ће Тому ЈОШ дубље ГУРНУТИ у НАРУЧЈЕ Русима! Према томе Поштовани г-дине Клефтакису, СВЕ СУ ОВО НЕОПИПЉИВЕ, НЕИЗМЕРИВЕ величине, али МОГУЋЕ! Да већ НЕ ГОВОРИМ...
Препоручи коментар:
4
7
петак, 16 децембар 2011 17:14
thinking maize, КРАЈ!
Да већ НЕ ГОВОРИМ о ЕКОНОМСКОМ СЛОМУ и ЈУРИШУ ГЛАДНОГ НАРОДА, што може наличити на енглески сценарио, али и довести, слично Бразилу и Аргентини, до МНОГО ВЕЋЕ СОЦИЈАЛНЕ УЛОГЕ ДРЖАВЕ, чак и доласка на власт про-социјалистичких елемената. Не улазећи у образлагање ове ОПЦИЈЕ (између осталог, НЕ ЖЕЛИМ да полемишем са другим коментаторима), констатујем да је у случају ЕКОНОМСКОГ СЛОМА и ова ОПЦИЈА МОГУЋА! Тамна страна ове опције јесте што ће НАЈВЕРОВАТНИЈЕ ИСПРОВОЦИРАТИ интервенцију НАТО пакта и ОКУПАЦИЈУ земље! На ТО би МОРАЛИ да мисле српски револуционари!
Све ово што сам набацио ЗАСНИВА се на следећем ПОСТУПКУ анализе друштвених дешавања, разрађеном од англосаксонаца, а до кога сам СЛУЧАЈНО дошао читајућо књигу са карактеристичним насловом "Шта би било, кад би било"! Елем ради се о овоме: Узмимо ПОЧЕТНУ ПОЗИЦИЈУ неке друштвене ситуације и УЗМИМО МОГУЋЕ АЛТЕРНАТИВЕ, као и њихове ВЕРОВАТНОЋЕ. Узмимо у обзир и ДИНАМИЧКЕ ПРОМЕНЉИВЕ, које МОГУ ИЗМЕНИТИ ПОЧЕТНЕ ВЕРОВАТНОЋЕ друштвених ОПЦИЈА!
Препоручи коментар:
5
7
петак, 16 децембар 2011 17:14
zapažanje
@tinkering maize
Gospodine, nagrada je preraspodela imovine i prava. A, ono o motivaciji, mislim da ste pogrešili. Nema nagrade koja je dodatak motivaciji jer je u pitanju identičan medijum. Grešim jedino ako se dodvoravate domaćem mentalitetu!
Препоручи коментар:
9
1
петак, 16 децембар 2011 17:26
thinking maize@ POST SCRIPTUM
Е, БАШ те "ДИНАМИЧКЕ ПРОМЕНЉИВЕ, које МОГУ ИЗМЕНИТИ ПОЧЕТНЕ ВЕРОВАТНОЋЕ друштвених ОПЦИЈА" представљају тај "КЕЧ"! Јер те "динамичке променљиве" у друштву се НЕ МОГУ ИЗРАЧУНАТИ до КРАЈА, а НИ ПРЕДВИДЕТИ у ПОТПУНОСТИ! Рецимо, откуд знамо да ли ће (наведено у "Хроници" НСПМ-а) акције ЦЕНТРАЛЕ NBG банке (а која држи "Војвођанску банку") ОТКУПИТИ нека РУСКА банка!? И шта то може да ПРОУЗРОКУЈЕ, ако је директор ЦЕНТРАЛЕ те руске банке нпр. БЛИЗАК Путину!? Наравно, МИ НЕМАМО ПОЈМА о овој опцији, али NBG банка је у ВЕЛИКИМ ТЕШКОЋАМА, па ВЕЋ ПРОДАЈЕ своје румунске и турске филијале!? Можда NBG банка ПРОДА и своје СРПСКЕ ФИЛИЈАЛЕ!? Могуће!? То НИЈЕ "ефекат лептира", као "узрочник" торнада, већ ВРЛО РЕАЛНА МОГУЋНОСТ! Не извесност, већ МОГУЋНОСТ! Да не говорим о БАНКРОТУ NBG банке, а тиме и њене СРПСКЕ филијале!? Колико српских фирми има депозите у тој банци!? Хоће ли И ОНИ "ОТИЋИ на ДОБОШ"!? ТО Цветковићева "влада" НЕ МОЖЕ ДА ИЗДРЖИ! И тако даље! Свако добро г-дине Клефтакису и "BUMO VIDELI"!
Препоручи коментар:
3
8
петак, 16 децембар 2011 17:43
thinking maize@ zapažanje @tinkering maize
Друже "сајбер марксисто", као што рекох не наводим РЕШЕЊЕ, већ побројавам МОГУЋЕ ОПЦИЈЕ! Која ће ОПЦИЈА победити и ОДРЕДИТИ будућност овог народа (судбине других народа су изван мог поимања! Остављам Вама да решавате Weltschmertz! Ја сам ипак ГЛУП за то!) то је до САМОГ СРПСКОГ НАРОДА, стицаја околности и... још понечега, што, као што рекох, нам је НЕДОСТУПНО! То јест недоступно је мени, верујем и многим другим људима. Ви ако имате РЕШЕЊЕ, реците га. Не кажем да сам a priori против Вашег решења, само кажем да је сада оно САМО МОГУЋНОСТ! Јер, као што рече Маркс док "околности саме не проговоре "Hic Rodos! Hic salta!" неће бити револуције"! Ако дође, Боже мој, па МОЈ НАРОД је у том случају ИЗАБРАО Револуцију! Зашто бих се ја, "најмањи од најмањих" бунио против такве ОДЛУКЕ МОГ НАРОДА!? Зна се, "VOX POPULI, VOX DEI"! Свако добро!
Препоручи коментар:
6
6
петак, 16 децембар 2011 19:34
OEBS
Ако je верoвати анкетама...


Nije.
Препоручи коментар:
6
1
петак, 16 децембар 2011 20:52
Pozdrav
Ako sam ja sajber marksista onda bi Vi morali biti sajber neoliberal. To što sam u Lenjina pronašao nešto probitačno za opštu korist nije valjda bilo dovoljno da od mene napravite sajber marksistu.Vi u tome očigledno uživate a ja tu malo šta mogu promeniti sem na ovaj način iskazati negodovanje. Ali, Vi sve po straom i dobrom receptu nabeđivanja. Iz čije je to kuhinje dopremljeno već je znano. No, to Vaa puno ne sekira. Vi ganjate narodni interes. A pod njega se zaista svašta može podvesti. Valjda je zato tako i omaman. Ja sam skormniji. mene zanima samo pozicija običnog radnika u ovakvom globalnom ćudoređu, napose kod nas. I, naravno, kako cirkuliše kapital, ta čulno natčulna stvar. Okolinu prepuštam umnijima od sebe a ne sumnjam da ih je u obilju. To dokazuju i ovde silno plasirani komentari. Kažem to bez trunke cinizma. Ne slažem se sa vašim sistemskim aspektom posmatranja stvari i pojava. Zašto? Pa, zato što toj analizi nedostaje ono krucijalno. Samoinspekcija. Zato ronim k Hegelu.
Препоручи коментар:
9
3
петак, 16 децембар 2011 21:42
фристајло
Неће грађанска класа промене, него мировање; по класној покретљивости и иницијативи, нема лење класне структуре од грађанске.
Коме је до реалних промена, треба да армију потражи на другим местима и у социјално угроженијим слојевима друштва.
Но, то је проблем деснице, и не пада ми на памет да је ја саветујем како да се "чупа" из рупе у коју је сама упала; ту смо где смо, због хистеричне мржње према идејама левице, која само треба да чека...
Препоручи коментар:
9
2
петак, 16 децембар 2011 22:03
Izazov
@фристајло
Dali ste dobar šlagvort za komentare. Prozvani su oni koji su nas svojim balavim i pazološkim idejama i idejicama natopili. Ne bi trebalo od levičara i onih koje prozivaju takvima tražiti odgovore a naročito rešenja. Sami su izorali njivu na kojoj ništa ne rađa sem korova.
Препоручи коментар:
8
1
петак, 16 децембар 2011 23:26
искрени пријатељ истине
петак, 16 децембар 2011 16:15
thinking maize
... Ваша мисао иде отприлике овако: "У складу са РАЦИОНАЛНИМ ПОКАЗАТЕЉИМА..." Е ту, БАШ ту се "крије ЗЕЦ" г-дине Клефтакис!...


ти "рационални показетељи" су вам нешто као кад би у математици делили са нулом (забрањено!), и после на основу тога изнели низ закључака, аксиома, резултата,..

позивање на врло врло сумњиве анкете и из тога изводити закључке, зидати кућу,....хм !

мислим да ДС не осваја чак ни више од 15% гласова.
Препоручи коментар:
4
0
субота, 17 децембар 2011 00:35
фристајло
Izazov
Ne bi trebalo od levičara i onih koje prozivaju takvima tražiti odgovore a naročito rešenja. Sami su izorali njivu na kojoj ništa ne rađa sem korova.
У томе и јесте комика ове ситуације код нас. "Грађанска" опција хтела је капитализам, али који личи на социјализам, на какав су навикли, и где им је комотно...
Само су једну ствар превидели- да то не постоји, па су сад мало збуњени...
Препоручи коментар:
5
0
субота, 17 децембар 2011 01:50
Finac
@фристајло
Како не постоји? А Шведска,Данска,Финска?
Препоручи коментар:
0
2
субота, 17 децембар 2011 08:28
Izazov
@Finac
Tri nabrojane zemlje su uveliko paraziti savremenih međunarodnih odnosa. Prvo, smeštene su udobno u fotelje NATO pakta pa za naoružanje izdvajaju relativno male sume novca. Drugo, članice su EU a samo jedna od njih evro zone. Treće, švedski standard, koji je u međuvremenu znatno redukovan, počiva, između ostalog na onome što se zaradilo na tuđoj krvi kada su nacistima u vreme Drugog svetskog rata gvozdenu rudu prodavali za suvo zlato. Peto, nimalo socijalistički njihovi vojni kontingenti učestvuju u borbenim misijama NATO pakta šireći najpogubniji moguću politiku imperijalizma. Neke od njih smo i mi zapamtili na Kosovu i Metohiji! Šesto, ove zemlje nisu izuzete iz aktuelne krize finansijskog kapitala. Dokaz: Švedski bankarski sistem je pod visokim stresom, baš onako kako ga je zadesilo i sredinom poslednje dekade prošlog veka. Moglo bi još ali je i ovo dovoljno da vaša primedba stoji na staklenim nogama. Eto, šta ostade od vašeg skandinavskog protivargumenta. Recite, grešim li?
Препоручи коментар:
3
0
субота, 17 децембар 2011 08:58
Iz NATO drzave @искрени пријатељ истине
U matematici je dozvoljeno dijeliti sve sa svim. Istina, ako nesto dijelite sa nulom krajnji rezultat je beskonacnost.
Mislim da je gospodin Kleftakis, po mom sudu, izneo jedno “racionalno” vidjene srpske politicke stvarnosti, sadasnje i u neposrednoj buducnosti. E sad, to sto je pomalo neprecizno uz “pokazatelje” dodao “racionalni” (ne postoje iracionalni pokazatelji) ne mijenja bit teksta. I kao sto rece jedan od komentatora: Свако добро г-дине Клефтакису и "BUMO VIDELI"!
Препоручи коментар:
0
1
субота, 17 децембар 2011 10:37
искрени пријатељ истине
још једном наглашавам - дељење са нулом је у математици (рачунске операције)забрањено !

то што је резултат дељења са нулом бесконачан је сасвим друга ствар.

доказ:

Why can't we divide by zero?
(зашто не можемо делити са нулом)

math.utah.edu/~pa/math/0by0.html

Препоручи коментар:
0
0
субота, 17 децембар 2011 12:08
празно истицање
читао сам у једном листу (вањда Б.) да би на основу предизборним анкета, истраживања,... нпр. странка Јанше добила чак за половину више гласова од Јанковића (не сећам се имена странака); међутим у реалности одн. на изборима су се показали сасвим другачији односи, резулати....странка Јанковића је ван свих оћекивања чак победила Јаншину !

тако да у та "истраживања" и анкете ја апсолутно не верујем ништа; чак мислим да су "фризиране" на тај начин да бираче сугеришу да дају гласове "водећој" странци....
Препоручи коментар:
6
0
субота, 17 децембар 2011 22:36
XXX
Kakva korist od svega, kad su SNS lepo dokazali da se Srbiji sve može kupiti! Što veći "patrijota" lakše ga plate, kupe i vrbuju da radi na štetu Srbije!
Препоручи коментар:
0
1
недеља, 18 децембар 2011 00:24
revolucionar
Nista se ne menja novim izborima iz prostog razloga. Korupcija i privredna mafija prodreli su u sve pore drustva. Kadrovi za zamenu su vec odavno ekslpatisani bilo u ovoj ili u proslim vlastima. Potrebni su potpuno novi ljudi potpuno nove institucije. Na spoljnom planu vlast je takodje tesko uslovljena i pod stalnim pritiskom. Strane sluzbe vrsljaju po zemlji, a bezbednosne institucije su dovedene na nivo agencija za izvestavanje.
Препоручи коментар:
3
1
понедељак, 19 децембар 2011 10:43
thinking maize
Нисам сањао да ће мој ad hock коментар текста г-дина Клефтакиса изазвати ОВАКВУ реакцију. А пошло је од мог коментара на ауторову фразу "рационални показатељи", као и тврдње г-дина Клефтакиса да је "грађанска класа извор нације". Почев од мог ФУРИОЗНОГ "пријатеља" "сајбер марксисте", а и осталих ЛЕВИЧАРА, сви су са ГАЂЕЊЕМ реаговали на те тврдње, не УВИЂАЈУЋИ да су ТАЧНЕ, јер је нација, ЈЕДНА ФАЗА у РАЗВИТКУ ЕТНОСА, ergo ИСТОРИЈСКИ УСЛОВЉЕНА, а развијена под утицајем вредности те исте грађанске класе! Шта ту има спорно!? Ја, за разлику од других, немам посебан сентименталан однос према грађанској класи, већ само УВИЂАМ њену ИСТОРИЈСКУ УЛОГУ у ОБРАЗОВАЊУ НАЦИЈА, па и српске нације! ЛЕВИЧАРИ (сви до једног ЗАГОВОРНИЦИ ИСТОРИЈСКОГ ФИНАЛИЗМА!) би да нас СТРПАЈУ у неку "светлу будућност", у коју ће нас одвести НЕ радничка класа per se, већ "АВАНГАРДА" те радничке класе, при чему НИКО од левичара до сад НИЈЕ РАЦИОНАЛНО објаснио ШТА је ТА "авангарда" и ЗАШТО је човечанству она "ПОТРЕБНА"!
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 11:00
thinking maize@ наставак
Мени, као биологу, ЦИКЛИЧНО схватање историје је БЛИСКО, због његовог ЕВОЛУЦИОНИЗМА (ЕКВИВАЛЕНТНОГ биолошком еволуционизму, са дискретном, квантном природом наслеђивања (гени/ДНК), КАМЕНОМ ТЕМЕЉЦЕМ модерне биологије!), па зато МОРАМ да прихватим да и друштвене ПОЈАВЕ као левичарски покрети и идеологије су историјски НУЖНИ, па тиме и ЛЕГИТИМНИ, али НЕ ВИШЕ од ДРУГИХ, у смислу ОДРЖАВАЊА у "животу" ЈЕДИНИЦА ИСТОРИЈСКОГ ТРАЈАЊА, од којих је једна И НАЦИЈА, последично и наша српска нација! Ако СРПСКИ ЛЕВИЧАРИ УВИЂАЈУ ТУ ИНТЕНЦИЈУ за ИСТОРИЈСКИМ ТРАЈАЊЕМ НАЦИЈЕ, као посебног система вредности, а која је ПРИХВАЋЕНА од НАЈВЕЋЕГ ДЕЛА СРПСКЕ НАЦИЈЕ и народа, онда, као што написах ДРУГУ "сајбер марксисти", САВРШЕНО НЕМАМ НИШТА ПРОТИВ да "ако МОЈ НАРОД ИЗАБЕРЕ Револуцију", као вид ИСТОРИЈСКОГ ТРАЈАЊА, "зашто бих се ја, "најмањи од најмањих" бунио против такве ОДЛУКЕ!?" Уосталом, "зна се, "VOX POPULI, VOX DEI"! Но, колико видим НИ ТО, не задовољава "ВРЛЕ" српске левичаре, па бих да се...
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 11:10
thinking maize@ још један наставак
Но, колико видим НИ ТО, не задовољава "ВРЛЕ" српске левичаре, па бих да се ПОЗАБАВИМ ПОЗАДИНОМ њихове левичарске идеологије. Зашто, неко ће питати!? Зато, што, иако проф. Антонић ПОЗВА на ИДЕОЛОШКО ПОМИРЕЊЕ СВИХ ИСКРЕНИХ РОДОЉУБА, независно да ли су са левице или деснице, верници, атеисти или агностици, монархисти или републиканци, НЕКИ ЛЕВИЧАРИ УПОРНО инсистирају на ФЛОСКУЛИ о "пораженим припадницима грађанске калсе и идеологије" НЕ ВИДЕЋИ (или НЕ ЖЕЛЕЋИ ДА ВИДЕ!?) ДВЕ СТВАРИ: 1) Главни ЗАГОВОРНИЦИ и спроводиоци НЕОЛИБЕРАЛНОГ КОНЦЕПТА, погубног по нашу нацију су СВИ ДО ЈЕДНОГ, како рекох, ТИТИЋИ, значи ЊИХОВИ БИВШИ "саборци"! Друг Лењин би рекао "МАНГУПИ у НАШИМ РЕДОВИМА"! 2) Земље BRICS-a и друге мање земље, које се УСПЕШНО БОРЕ ПРОТИВ АЖДАЈЕ НЕОЛИБЕРАЛИЗМА НИСУ ИДЕОЛОШКИ КРУТЕ, независно од ФОРМАЛНОГ владајућег политичког режима у њима, већ користе СВА СРЕДСТВА, еда би ПРЕЖИВЕЛИ и на крају ПОБЕДИЛИ ту НЕОЛИБЕРАЛНУ ХИДРУ! Имате И МАРКСИЗАМ, И КОНФУЧИЈАНСТВО, И...
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 11:35
thinking maize@ још мало па...
2) Земље BRICS-a и друге мање земље, које се УСПЕШНО БОРЕ ПРОТИВ АЖДАЈЕ НЕОЛИБЕРАЛИЗМА НИСУ ИДЕОЛОШКИ КРУТЕ, независно од ФОРМАЛНОГ владајућег политичког режима у њима, већ користе СВА СРЕДСТВА, да би ПРЕЖИВЕЛИ и на крају ПОБЕДИЛИ ту НЕОЛИБЕРАЛНУ ХИДРУ! Имате И МАРКСИЗАМ, И КОНФУЧИЈАНСТВО, И исламске "матабе" покојног Гадафија, И РЕВИВАЛИЗАМ ПРАВОСЛАВЉА, И КАТОЛИЧКУ ТЕОЛОГИЈУ ОСЛОБОЂЕЊА и МНОГО ШТОШТА, а све доприноси ЕМАНЦИПАЦИЈИ МАСА! И није против НАУКЕ и последичног материјализма, већ их схвата и ПРИХВАТА, као ЈОШ ЈЕДНО СРЕДСТВО у МЕЊАЊУ ТОТАЛИТЕТА! Јел неко рече да ОВО подсећа на Маркса и његов позив да "ФИЛОЗОФИ МЕЊАЈУ СВЕТ"!? Да, али СВЕТ МЕЊАЈУ кинески инжењери, икорпорисани за Денгове владе у систем КП Кине, па руски кадрови КГБ-а (непотребно навести), синдикални и активисти покрета за људска права (да Лула Силва, Дилма Русеф, Ево Моралес, па и "мадиба" Мандела), официри (покојни Гадафи, Чавес), чак и НЕКИ припадници "елите" (Киршнерова) али НЕ и "ПРОФЕСИОНАЛНИ РЕВОЛУЦИОНАРИ!
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 11:46
jasno da jasnije ne može biti 1
@tinkering maize
Gospodine neonacionalni liberalu, oprostite [to Vas moram ovako osloviti ali to je ekvibalentno pojmu sajber marksiste koji uporno koristite spram mene. Otprilike, mogli ste me prozvati i liberaldemokratom, radikalom ili naprednjakom. A od svega toga baš ništa nisam. Ponajpre, možda, ovo poslednje. E, sad in medias res!
mene ne zanimaju levičarski pokreti i ideologije nego stvarno istorijsko zbivanje i evolucija ne čoveka već čovečanstva. Nacija je istorijska kategorija ali, držim, PROLAZNA istorijska kategorija. Mi i danas živimo u njenom okruženju i ona je, pri sadašnjem uređenju "međunarodnog društva" i "međunarodnih društava" još uvek neizbežna. Ali, ona je kometa koja je na silaznoj putanji svoje parabole. E, sada, zašto. Pa, zato što nije u stanju sebe više ekonomski da rehabilituje. Danas su sva "društva-nacije" bačena u kovitlac samrtnog ropca svetskog kapitala i tu nema pardona ni za jedan jedini izuzetak. Tako i za našu malu i dragocenu Srbiju.
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 11:53
thinking maize@...ево сад ће!
БАШ та СТВАРНОСТ демантује ЛЕВИЧАРСКЕ СХОЛАСТИЧАРЕ и њихову ОПСЕДНУТОСТ методом, ТАКО НЕМАЧКОМ! А МЕТОД је ту, јелте, као "дух времена", ergo Хегел, ergo "Немачка идеологија"! И не виде да ТАЈ Хегелов и Марксов ИСТОРИЈСКИ ФИНАЛИЗАМ проистиче из ИСТОРИЈСКОГ РАЗВИТКА немачке нације и ОБОЈЕН је немачким МЕНТАЛИТЕТОМ! КОРИСТАН као СРЕДСТВО, ШТЕТАН као ИДОЛАТРИЈА! Да не улазим у "ситна цревца" ЛЕВОГ и ДЕСНОГ ХЕГЕЛИЈАНСТВА, додаћу да се на Хегела позивао И Yoshihiro (да ПРИЈАТЕЉИ, ОВО је "крштено" име ВУНДЕРКИНДА неолиберализма!) Francis Fukuyama! Зашто? Зато што је И дотични Фукујама ПОКУШАО да ОПРАВДА неолиберализам Хегеловим ИСТОРИЈСКИМ ФИНАЛИЗМОМ! То оправдава нпр. Маркса и његову СЈАЈНУ економску анализу капитализма, али НЕ И Марксове ЗАКЉУЧКЕ са консеквенцијама по светску историју! Шта је то ИСТОРИЈСКИ ФИНАЛИЗАМ!? То је ХИПОТЕЗА да људска историја има СМИСАО и ПОКРЕТАЧА, као и да је УСМЕРЕНА! Биолози су ову ТЕЛЕОЛОГИЈУ давно одбацили ПРИХВАТАЈУЋИ Дарвинов ДВОКОРАЧНИ ЕВОЛУЦИОНИЗАМ!
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 11:57
sve je jasno da jasnije ne može biti 2
@tinkering maize
To, međutim, jednako tako važi i za najveće zemlje i privredne sile sveta, SAD, Evropu ili jedinice BRIK-a. Ta društva naprosto nisu u stanju da se reprodukuju na stari način ili kroz dosadašnje forme države-nacije. Ulaziti u potankosti i detalje ovakvih procesa bilo bi koliko oduzimanje prostora drugim časnim komentatorima toliko i bespotrebno davljenje ostalih. Država-nacija se osniva, pre svega, na građanskoj klasi a ova na višku vrednosti koga stvaraju oni koji svoju radnu snagu moraju prodavati kao robu. Na tom otuđenom radu izrasla je istorijska pojava građanstva ili buržoazije, sve sa njenom ideologijom čija je primarna funkcija zaštita i opravdanje sosptvenog interesa. Taj interes je danas ne samo ugrožen već je i nedovoljno obezbeđen baš zato što je građanska nacionalna klasa "izdala" svoj sopstveni interes "pretopivši se" u širu zajednicu pod nazivom "internacionala kapitala". Otuda i njeno "avangardno" odbacivanje nacionalnog idioma.
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 12:07
thinking maize@ сасвим, сасвим је близу... КРАЈ!
У чему се састоји Дарвинов ДВОКОРАЧНИ ЕВОЛУЦИОНИЗАМ? Па у томе, да различити генетички процеси (најважнији мутације, али има још!) обезбеђују РАЗНОВРСНОСТ живог света, после чега следи СЕЛЕКЦИЈА, која НИЈЕ САМО "дарвинистичка борба", где "побеђују" "најприлагођенији", већ бескрајно разнолико НЕВОЉНО ПРИЛАГОЂАВАЊЕ организама ПРОМЕНЉИВОМ ДЕЈСТВУ СРЕДИНЕ, како органске, тако и неорганске! Значи, еволуционизам је ДВОКОРАЧНИ ПРОЦЕС и не огледа се само у развитку живог света, тако се развија, ПО СИСТЕМУ ПОВРАТНЕ СПРЕГЕ (то је УЗРОК "прилагођавања" у еволуцији!) И НЕРВНИ и ИМУНИ СИСТЕМ! Математичари су пронашли неке сличне процесе у својим схемама, а тако се образују и кристали! Па кад је тако, А ТАКО ЈЕ, у неорганској и "обичној" органској природи, ЗАШТО БИ ПРИНЦИПИЈЕЛНО БИЛО ДРУГАЧИЈЕ и у ЉУДСКОМ ДРУШТВУ и ИСТОРИЈИ, по броју веза и конекција КОМПЛЕКСНИЈЕМ СИСТЕМУ, него што је то НЕОРГАНСКИ УНИВЕРЗУМ!? Стварно зашто!? А то да су МАТЕРИЈАЛИСТИМА и ДИЈАЛЕКТИЧАРИМА блиски срцу разни...
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 12:07
Sve je jasno da jasnije ne može biti 3
@tinkering maize
Oni, međutim, koji su se našli u poslednjim kočijama diližanse sa unedljivo moralnim razlogom dovikuju ali to će im malo vredeti. vetar internacionalnog interesa ih sve oštrije šiba po licu i oni će uskoro zamuknuti. Žalosno ali je tako! Sa njima u istom klasnom razredu, makoliko istorijski to delovalo čudno, odsedaju i davnašnji proleteri, pretvoreni u suve krpe prošlosti a bogami i deo inteligencije. Oni nemaju nikakve šanse na civilizacijski uzmak. No, "Internacionala" kapitala ima još manje razloga da slavi jer ubrzano sama sebi zameće tu civilizacijsku putanju. Otvara je, naprotiv, onim najprominentnijim intelektualnim slojevima koji bez mane i straha guraju napred. A to napred je još veća humanizacija društva i kolektivizacija globalnog proizvodnog napora ka novom dobu koje je Marks označio pravom ljudskom istorijom, nazavši naše današnje ali i prethodno stanje predistorijom. To je danas jedina Legitimna Revolucija u kojoj i ja tražim smisao postojanja.
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 12:13
Sve je jasno da jasnije ne može biti 4
@tinkering maize
A što se tiče zemalja BRIC-a tu stvar stoji mnogo tužnije nego što zamišljate. Cenim njihove napore da izađu iz viševekovne privredne zaostalosti ali stvari se moraju dovesti na istorijsku ravan da bi bile prepoznate. A to znači da je u pitanju uglavnom ekstenzivan razvoj kapaciteta i resursa. Rusija i Kina čine, međutim, napore da izađu i iz takvog istorijskog kalupa i tu ste Vi, dakako, u pravu. Ali, za ozbiljenje njihove razvojneputanje njima će biti potrebno daleko više. Ne kapitala više već spoznaje koju su granicu dodirnuli i kakvu prepreku moraju preskočiti da bi se vinuli u "carstvo nebesko" te da bi se našli u realnom istorijskom ambijentu.
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 12:24
thinking maize@ КРАЈ!
То да су МАТЕРИЈАЛИСТИМА и ДИЈАЛЕКТИЧАРИМА блиски срцу разни ФИНАЛИЗМИ, почев од Ламарковог (види: Лисенко), преко Хегело-Марксовог, до Фукујаминог ИСТОРИЈСКОГ ФИНАЛИЗМА, било би смешно, да ТАЈ став не проузрокује разне последице, које не бих елаборирао! Према томе Даме и Господо, Другови и Другарице, Браћо и Сестре, МАНИТЕ се ИСТОРИЈСКИХ ФИНАЛИЗАМА, који САМО СИРЕНСКИ ЗАВОДЕ привидном елеганцијом, а СУШТИНСКОМ НЕТАЧНОШЋУ! И почните ЕВОЛУЦИОНО да УВЕЋАВАТЕ СВАКОЈАКО БОГАТСТВО и СЛОБОДЕ нашег народа, друштва и државе, да би ТАКО УВЕЋАНО БОГАТСТВО и СЛОБОДЕ нашег народа дало МАТЕРИЈАЛА да се и даље увећава! Лако је УПРОПАСТИТИ, ма био неко вођен И ДОБРИМ НАМЕРАМА, тешко је створити! Још нешто, жале се поједини "сајбер марксисти", како им "пришивам" марксизам, а они су ето "историјски свесни" хегеловци!? Да не улазим у то ШТА је старије "кокошка или јаје", само бих ПОДСЕТИО дотичне да ми БЕЗ ДОКАЗА, СПОЧИТАВАЈУ "неолиберализам", а тиме ПО ЊИМА И ИЗДАЈУ!? Да није тужно, било би СМЕШНО!
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 12:26
sve je jasno da jasnije ne može biti 5
@tinkering maize
Insistirate na ISTORIJSKOM FINALIZMU, što nije od Vas nimalo korektno, jer time sebi obezbeđujete nezasluženi placdarm za sopstvene vrlo sumnjive zaključke i hipoteze. Navedite citate iz Marksovih dela gde on makar i upućuje na pomenutu sintagmu, sem da celu dosadašnju istoriju tretira kao predsoblje stvarne istorije čovečanstva i čovekovih, odnosno, prirodnih moći. Tu mikrobiološki ili makrobiološki aspekt, bar u dosadašnjoj vizuri, nema šta da traži. Marks perspektivu čovečanstva izvodi iz dosadašnje istorije i navedeno je, već koliko puta do sada, da je rekao da se neće baviti prčvarnicama budućnosti. A Vi kopet ko Švaba tra..la..la.
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 12:42
sve je jasno da jasnije ne može biti 6
@tinkering maize
I, molim Vas, gospodine, smanjite malo doživljaj kada su u pitanju tzv. inženjeri, biolozi i ostala specijalistička bratija jer ni oni nisu ništa više do "puki filosofi", samo u okviru svojih disciplina. Onoga trenutka, kada izađu iz sopstvenog koritanca, kako Vi to često činite, oni se "dobrovoljno" odriču specijalističkih znanja i pokušavaju, takođe, filosofirati. Ne shvataju i ne uviđaju, pri tome, da su na "skliskom" terenu jer, naprosto, precenjuju specijalističke uvide uzimajući ih zdravo za gotovo. Zato je i tzv. "nauka", pre svega, građanska disciplina a nikako objektivistički uvid u ljudsku stvarnost i realnost.
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 13:00
thinking maize@ Post Scriptum
Марксов ИСТОРИЈСКИ ФИНАЛИЗАМ, као специјални случај Хегелов система, ТО ВАС "ЖУЉА"!? ДОБРИ "сајбер марксисто", НЕ ВЕРУЈЕМ, док се НЕ ДОКАЖЕ! То под 1.! Под 2. Марксова ЕКОНОМСКА анализа, ДО У СИТНИЦУ ТАЧНА "гледе" СПЕЦИЈАЛНОГ случаја капитализма ИСКОРИШЋЕНА је за Марксове ДРУГЕ философеме, драге његовом срцу! Да ли су те философеме ТАЧНЕ!? Ко зна!? Као што НЕ ПОСТОЈИ ПОВРАТАК у ПРОШЛОСТ, тако НЕ ПОСТОЈИ ПУТ у БУДУЋНОСТ, бар на овој МАТЕРИЈАЛНОЈ, ЊУТНОВСКОЈ РАВНИ! То јест, НЕ МОЖЕМО ДА ГА ПОЈМИМО са СИГУРНОШЋУ, само можемо да ПОСТАВЉАМО ХИПОТЕЗЕ! Тестирање је СТВАР БУДУЋНОСТИ! И још нешто, можда та будућност ДА ЗА ПРАВО тој ХИПОТЕЗИ, али ДА ЛИ МОЖЕМО ДА БУДЕМО СИГУРНИ да је та ХИПОТЕЗА добра за предикцију САМО СПЕЦИЈАЛНИХ случајева или је УНИВЕРЗАЛНА!? Наравно, НЕ МОЖЕМО! Марксова економска анализа ТАЧНО ПРЕДВИЂА РАЗВОЈНИ ПУТ и КРАЈ КАПИТАЛИЗМА, а шта даље!? Према томе Поштовани, та Марксова ФИНАЛИСТИЧКА ФИЛОСОФЕМА може се третирати САМО као МЕТАФИЗИЧКИ ПРОЈЕКАТ, пошто је НЕДОКАЗИВА!
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 13:04
jasno da jasnije ne može biti 7
@tinkering maize
E, pa da nije tužno bilo bi smešno! A smešno jeste i evo zašto. Čitava vaša eksplanacija je samo suva stabljika zapadne pozitivističke opservacije skrivene pod plaštom naučnosti i neopozive istinitosti. Primer za to može poslužiti pojam darvinističke prirodne selekcije iliti prilagođavanja. Vi ga, ne znam da li svesno ili ne, tumačite, bože moj, kao dvokoračni put analize. Ali, to radite tako da biste, kobajagi blagodarno, oraspoložili "ucveljene građanske dušice" koje se nemilosrdno povijaju pod udarcima svetskog kapitala i time pokazuju kao neprilagođeni ili na propast osuđeni primerci ljudske vrste. Vi, zapravo, izvrćete pravi smisao pojma prilagođavanja. A on se, pre svega, odnosi na vrstu, ali duga stvar još važnija od ovoga, jeste da je prilagođavanje DRUŠTVENI PROCES PREVAZILAŽENJA zastarelih struktura i društvenih organizama, specifičan za dosadašnji istorijski ambijent u kome telesna i organska priroda čoveka ne samo da je bila sputana već i nerazvijena.
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 13:10
sve je jasno da jasnije ne može biti 8
@tinkering maize
Za takvo stanje stvari, bar u vremenu u kome živimo i delamo, niko nije odgovorniji nego savremena građanska klasa, njihovi najistaknutiji reprezentanti, dakle, političari, kao i ceo civilizacijski, odnosno, ultrakapitalistički poredak moći i ekslpoatacije. I Vi u takvom stanju stvari nalazite inspiraciju da ovde iznosite nebuloze i krajnje konzervativne poglede na svet i njegovu budućnost. U pitanju je intelektualno lupeštvo najvišeg stepena!!!!
p.s. A sada će početi tirada moralnog zgražavanja, intelektualnog zamicanja i građanskog izmotavanja. prema već viđenom scenraiju i napisanoj partituri. nek sve bude veselo i tužno......
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 13:18
thinking maize@ "сајбер марксистичком" ЛИСЕНКИСТИ
Ви Ваше, ја своје. До виђења!
Препоручи коментар:
0
0
понедељак, 19 децембар 2011 13:27
Arrivederci....
@tinkering maize
Priznajem, nemam hrabrosti, nazvati Vas, eventualno, "zabrađenim nacineoliberalom". To ne činim tako što prethodno ovo morah napisati. Govorim samo o mogućnosti. Svejedno, pušteno, kršteno, ispadoh klevetnik. Mada, ne svojom voljom.
Препоручи коментар:
0
0
Пошаљите коментар
[ Назад на текст]



Нема коментара:

Постави коментар