Претражи овај блог

Основни подаци о мени

Моја слика

Campo Belo São Paulo, São Paulo, Brazil

...As you read about Bosnia and Kosovo in your daily newspapers I remind you of the words of Socrates spoken at his trial in his own defence: "I do not know what effect my accusers have had upon you gentlemen but for my own part I was almost carried away by them; their arguments were so convincing. On the other hand scarcely a word of what they said was true."....

среда, 23. мај 2012.

Николићев избор и политичка (не)принципијелност у Србији | Политички живот

Николићев избор и политичка (не)принципијелност у Србији | Политички живот

Политички живот

Николићев избор и политичка (не)принципијелност у Србији

PDF Штампа Ел. пошта
Адам Пакаи   
понедељак, 21. мај 2012.
Дан након избора на којима је Томислав Николић добио већину гласова бирача, у демократској Србији влада мук, иза којег се крије бес. Исти тај мук владао је у СПС-у 6. октобра 2000. године. И исти тај мук владао је у понашању Демократске странке у часовима кад је већина српског гласачког тела прешла у руке Томислава Николића. Мук су у себи носили многи гласачи који су добили прилику да свој став искажу. Мук влада у европским институцијама, великим НВО системима и сви очекују „нешто” што ће се променити, обавезно нагоре. Какве промене очекује Демократска странка? На улици, промене насилним методама, или унутар странке, руководства, корупцијских ланаца који су их довели на ове политичке гране? Надмени елитизам који их је карактерисао као власт данас им неће бити од помоћи. Демократска странка одбија да призна основни постулат демократије. Томислав Николић освојио је највећи број мандата. И демократска Европа, неформално, одбија да призна основну демократску тековину: бивши председник Тадић, кога су окарактерисали као човека који није довољно учинио у борби против корупције, остваривању људских права и слично кажњен је на демократским изборима. Гласачи у Србији, у незанемарљивом броју, размишљају исто као Европска унија. Данас су све очи упрте у победника, за кога се верују да су му основни политички ставови замаскирани, да су у ствари „лаж”. Не верују у његову проевропску оријентацију, борбу против корупције, заштиту права грађана... Како је ту нестао „демократски принцип”?
Било како било, дуго по освајању избора, Томислав Николић мораће да доказује како није обмањивао бираче својим обећањима. Његов јавни политички кредибилитет почиње од нуле. Демократска странка, с друге стране, увек је на себе преузимала имиџ покретача Србије иако је Србија под њеном влашћу дуго стагнирала. Демократски кредибилитет, ипак, није једино што гласачи траже од политичке формације.
Уосталом, колико је данас поштено од демократски изабраног председника очекивати да испољава особине и поступке по којима су га препознавали пре двадесетак година? Поготову стога што је, на другој страни, знатан број гласача био спреман да верује како ће Демократска странка променити и себе и  своје начине финансирања, као и криминогене структуре које је прате последњих осам година владавине. А шта са нашироко обећаваном департизацијом, деполитизацијом у системским јавним предузећима и свим осталим лажима које су у кампањама Демократске странке понављање у последња два мандата? Политичка јавност Србије, очигледно, спремнија је да неком ко је причао „нешто” пре двадесет година поново да прилику и види његова нова дела и последице његове владавине него да верује формацијама које су увек имале „праву причу” иза које није стајало никакво дело.
Демократска странка није само изгубила изборе, нити је њен пораз последица једино економске кризе. Она је изгубила кредибилитет демократске партије, дочекујући новог председника Србије као неког ко припада ратно-хушкачком миљеу, некога ко нема кадровску структуру и високо образовано чланство да запоседне кључне функције у држави. Зар управо то нису чињенице које иду у прилог деполитизацији и департизацији? И зар одбацивање демократски изабраног председника није ратнохушкачки политички став, тако далек принципима демократије?
Биографија Томислава Николића „прошарана” је различитим негативним атрибутима који су му у свим кампањама и грађењу политичке каријере у модерној демократској Србији представљали отежавајућу околност. Толико отежавајућу да је већину гласова на изборима морао да осваја два пута, да би тек из трећег покушаја успео да заузме формалну функцију председника. Ту амплитуду његовог успеха није креирао он, који није мењао своју прошлост, јер то није ни могао. Амплитуда његовог успеха слика је неуспеха Демократске странке. Данас, демократско лице Србије, шира јавност, одбацује легитимног председника Србије, и то заробљена сопственим предрасудама. Истим онима уз које је црква одбацивала „Прајд”. У демократском блоку влада тишина, неверица, незадовољство и пуко формално прихватање демократске воље грађана Србије... Али то није довољно: Демократска странка ни из овог пораза није извукла поуку.
Предрасуде, којима је дочекана већинска воља гласача Србије, данас поново ограничавају Томислава Николића. Исте (пред)расуде које су му већ годинама пришиване, биле истините или не. Нови председник Србије пред собом има најгори могући посао у најгорем могућем тренутку, без било какве спољне подршке „демократских снага”. Окружење и величина посла која је пред њим хипотетички је упоредива са изборном победом Расима Љајића 1993. у Србији, док је трајао рат у Босни. Јавност, на исти начин на који би тада одбијала да конструктивније утиче на грађење неке боље Србије, данас реагује на победу Томислава Николића. Исте предрасуде које су њему импутирали, данас су њихови политички аргументи, којима се правда сопствена политичка неспособност да од Србије начине боље место. Када би Томислав Николић направио онолико „компромиса” колико их је направио Борис Тадић, остао би политички губитник. Томислав Николић је, међутим, политички добитник! Предрасуде неће променити изборну вољу грађана Србије, могу само да буду отежавајући фактор Николићеве владавине. Иза њега не стоје спортски прваци, манекенке, медијски магнати. По свим демократским начелима, Николић заслужује подршку растерећену предрасуда. Политичка јавност Србије није одустала од олимпијских првака, успешних ТВ водитеља, манекенки, балерина... Али они су, изгледа, одустали од лажне слике стваране како би се заштитили криминал, партијска олигархија и функција председника, чија је једина позитивна особина „фотогеничност”. Новија политичка историја доказала нам је, у више наврата, да политичари могу знатно да одступе од много скорије прошлости (сарадња демократа са СПС-ом). Зашто онда Томиславу Николићу данашња јавност не приступа растерећена од речи које је изговорио пре двадесет година, које је ондашња већина такође за њим понављала? Зоран Ђинђић је, заједно са супругом Ружицом, био на прослави шестстогодишњице битке на Газиместану. Објављене су документоване фотографије, па је ипак успео да преузме на себе ореол „првог српског демократе”.
Томислав Николић никад није био „први српски демократа”. Долази на власт с потврђеним  и можда најдужим политичким стажом. Направио је, наравно, прегршт грешака, својих и туђих, да на њима учи. Ако је тако, зашто данас ћуте новинари, аналитичари, политички саветници, црквени великодостојници? Где је честитка Милорада Додика новом председнику? Где је прихватање демократске чињенице – Томислав Николић је нови председник Србије? Остаје питање да ли ће Николић пред собом имати подједнако тежак пут да победи политичке предрасуде, као што је тежак био пут да постане председник Србије. Или је можда „демократска” јавност у међувремену постала довољно демократска да мимо свог политичког опредељења прихвати чињенице о томе шта су заиста тековине демократије?
Аутор је био сарадник Међународне кризне групе и Института за Балкан
 
 
 

Николићев избор и политичка (не)принципијелност у Србији

понедељак, 21 мај 2012 22:41
фристајло
Где је прихватање демократске чињенице – Томислав Николић је нови председник Србије?
Остале "у кукурузу", изгледа...
Тим боље по Николића; ником ништа дужан, слободан да ради.
Тешко, али- не и немогуће; овако лоше стање не би требало да је тешко осетно поправити, а за почетак- овом ојађеном народу и то би било освежење, после 12 година "демократије и транзиције"...
Препоручи коментар:
109
6
понедељак, 21 мај 2012 22:54
синиша бр.1.
Победа Николића је велико изненађење. У политици нема изненађења, исувише је то озбиљна делатност и сувише су велике паре у игри да би се неко коцкао и играо. У Србији постоје две велике обавешптајне службе, цивилна која је у потпуности под контролом Немачке и војна обавештајна служба која је у потпуности под контролм НАТО пакта и Америке.
Они су извођачи свих политичких радова у Србији, а нарочито избора. Они наравно не доносе одлуке, одлуке се доносе у Берлину и Вашингтону, неко каже Бриселу, али ипак је то Берлин.
Зашто су наместили Николићу?
Они контролишу Србију, односно контролисали су је, али контрола толике земље и људи не може се спроводити без пара. Запад нерма новца ни за себе, а камоли за Србију. При томе њима није важно да Себи добију који динар, важно им је да они одржавају своју доминацију и своје људе, односно своје унутрашње дивизије.
Како којим парама којих нема?
Где су паре? У Русији зна се.
Препоручи коментар:
72
7
понедељак, 21 мај 2012 22:55
Влада, Србија
1.

Победио је - Војислав Коштуница!
То ме радује!
Влада ће се формирати са њим или без њега, али, у оба случаја његовом вољом!
Дачић је ирелевантан, просто зато што би он ушао у сваку владу.
Влада у којој би Коштуница учествовао била би влада принципа и трајала би онолико колико се усаглашени принципи поштују (они из споразума пред други круг председничких избора са додатком посебних, за рад владе), а то су државотворни принципи! Ако види да то друга страна неће - неће бити ни владе (СНС-а). Нема ништа од "велике коалиције" - то би ипак, у овом тренутку, била превише очигледна превара бирача, очигледно одустајање од очекиване демонтаже неокомунистичког симулакрума успостављеног Тадићевим режимом.
Препоручи коментар:
114
9
понедељак, 21 мај 2012 22:56
Влада, Србија
2.

Уосталом, колатерална корист неуспостављања владе СНС-а била би нова-стара влада ДС и СПС!
Она би кратко трајала, таман толико да и њихови бирачи укапирају о чему је реч!
Знају то добро и тамо, у ДС-у и СПС-у, па се за владу неће баш отимати. Једино што их (нарочито Дачића, који се пре другог круга понео у небеса) можда натера на формирање владе јесте чињеница да би за њено неформирање могли бити (најзад) и кажњени на поновљеним изборима.
У том смеру Дачића треба притискати и измамити највеће уступке!
Надам се да ће Николић имати довољно свести о новом распореду снага и тренутку који му пружа шансе за почетак искупљења пред овим народом, кога је и сам слуђивао до бесвести.
Препоручи коментар:
64
1
понедељак, 21 мај 2012 23:01
синиша бр. 2.
Николићеве небулозе о кући са двоја врата, о сарадњи са све четири старне света су добро покриће да га пошаљу у Москву да донесе новац, руски новац којим ће се чувати америчке структуре у Сбији. Другог новца нема и другог начина нема.

Он у Србији неће имати никаквог ни политичког ни економског утицаја, чак неће имати доступне ни информације из владе, по Уставу. Институције које ће добити као што су војска имају своју командну структуру коју он не може да мња, имају планове и законе које такође не може да мења једино ће имати утицај над водом почасне гарде и пратеће војнике. Исто се односи и на БИА. Милошевић није успео да очисти Доланчеве и Херљевижћеве репове у тада српском ДБ, а камоли ће Николић да да печат БИА.
Неће имати надлежност да запосли директора сеоске радне задруге нити да постави директора позоришта у Седереву. НИкакву власт неће имати.

Неко ће рећи може се изградити оно чега нема. Да ли је тако?
Препоручи коментар:
34
43
понедељак, 21 мај 2012 23:12
синиша бр.3.
Ако би он покушао да направи владу што је могуће. Дачић је на силу и уценом увучен у ДС владу. Одласком Тадића тај притисак са Дачића пада. Путин преко СПС чланства који њега сматрају за свог лидера може да изврши притисак на Дачића хтео он или не да подржи Николића ако Путин буде хтео. Међутим у том случају Николић који би формирао владу са Коштуницом и Дачићем одмах би упао под маску јер у Војводини постоји чисто ДС влада и истог часа ће прогласити отцепљење.

Према томе притисак који за сад врше новинари и аналитичару у некој грозници да сачувају апанаже за ништа је слаб притисак који чека Николића.

Веља Илић је први на свој сељачки начин најавио "Николић ће ићи Путиновим путем". Наравно да ће ићи тим путем, кад могу Берлускони и Шредер, кад може Обама што не би и он.

Варају се они који мисле да Руси не знају за јадац.
Препоручи коментар:
56
4
уторак, 22 мај 2012 00:07
Ружичасти пантер
Међународна кризна група чији сарадник је аутор овог текста, је приватна организација која се бави обавештајно–аналитичким пословима за рачун клијената. Клијенти су она страна у неком сукобу коју САД одаберу за свог савезника. Тај однос МКГ је маскиран тако што је неко од појединаца из те стране наводно „донатор“. Највећи донатор МКГ je иначе Џорџ Сорош а међу велике донаторе спадају и шиптарски бизнисмени Беџет Пацоли, Дерала и други.
Оснивач Међународне кризне групе је Мортон Абрамовиц, некадашњи обавештајац, а члан управног одбора Весли Кларк. У свом раду Међународна кризна група тесно сарађује са америчком и енглеском обавештајном службом.
Путем канцеларија широм света, МКГ наводно истражује узроке криза и предлаже конкретна решења која увек кореспондирају са жељама клијената. Практичне предлоге МКГ даје на основу извештаја који су резултат обавештајних активности и процена пуних пристрасних квалификација и натегнутих истина у корист клијента.
Препоручи коментар:
50
1
уторак, 22 мај 2012 00:11
marija
pA DA, Rusi za jadac itekako znaju, oni ga i lome.Ne slazem se da su mocnici izabrali Nikolica, glasao ga je ovaj guravi narod ali ti mocnici jesu dozvolili da ta volja ne bude pokradena ovog puta.Nikolic je na testu ali i Kostunica.Hoce li prihvatiti pokradene parlamentarne izbore?Sve se cini da hoce.Dozvolice lopovima da uoste razmisljaju o svojoj vladi?!!!!
Препоручи коментар:
32
2
уторак, 22 мај 2012 00:29
...
O cemu ovaj prica, ko to ne priznaje Nikolica kao predsednika? Ja ne cuh tako nesto.

Druga je stvar ako njega neko ne oseca kao svog predsednika, to je svacije pravo, ali to ne znaci da se ne priznaju rezultati izbora. Pa vise od pola Srbije nije Tadica dozivljavalo kao svoga predsednika pa niko ne rece nista protiv toga. I onda se neko zali zbog dvostrukih arsina...
Препоручи коментар:
29
1
уторак, 22 мај 2012 07:48
Betelgeuse
Prvi (duzi deo)
Za pocetak je dobro. Neka vam ne smeta sto Nikolic nastavlja "evropskim putem", jer kako bi drugacije? Ako razmislite, svaka drugacija izjava bi mu vec na pocetku natovarila pretesko breme na ledja. Evo zasto to mislim: EU je kao sto svi znamo, a i potvrdjeno je vise puta, za Srbiju mislena imenica, makar u narednih 10-15, ako ne i vise godina. EU se nakon prijema Hrvatske nece prosirivati, kako rece jedan poljski rob, pa sta onda Nikolic moze da izgubi? Moze samo dobiti; na jednoj strani deklarativnim izjasnjavanjem da je EU srpski cilj,a na drugoj pragmaticnim potezima, prvenstveno u pravcu BRIKS zemalja, sa tezistem na Rusiju. Ta "zainteresovanost" za Rusiju se moze "pravdati" zeljom da se sa svima imaju dobri odnosi, a posto se deklarativno zalaze za EU (jer kako rekoh EU nas ne zeli neodredjeno a duze vreme u svom drustvu), bi zacepio usta kritikama sa Zapada. Mora se tu balansirati, mora se biti prepreden (isto bih rekao i da je Kostunica na njegovom mestu).
Препоручи коментар:
41
0
уторак, 22 мај 2012 08:01
Betelgeuse
Drugi deo:

To bi se moglo najplasticnije opisati sledecim recima: "Dragi moji, kad dobijem na lotu, podelicu sa svima".
Za to vreme radis svoj posao, dok istovremeno pokazujes dobru volju (prema EU) pa ti niko (EU) ne moze prigovoriti. Dobiti na lotu neces, pa te i ne kosta da obecavas i "saveznikujes" (sa EU), ali ono sto u medjuvremenu radis (BRIKS), radices u miru i to ce ti doneti vise koristi od sedmice na lutriji. Tako cemo se pribliziti Rusiji i ostatku BRIKS zemalja, a na EU strani necemo nista izgubiti (njihovom voljom koja nama ide u korist). To je slicno situaciji kad zelite da prekinete vezu sa svojom "dragom" a nemate snage da joj to kazete. A onda, providjenjem, "draga" to sama predlozi, sto naravno oberucke prihvatite. Nikolicu, budi mudar, imas veliku sansu. Nemoj je propustiti.
Препоручи коментар:
37
1
уторак, 22 мај 2012 08:19
гаврило
Сјајна анализа!Николић је победио све чак и нас који смо били против њега јер мислимо да је он друга страна исте медаље.НИКОЛИЋ креће од НУЛЕ!Да видимо што ће сада бити од његових обећања: да ли ће ЗАИСТА да побједи све јер његова обећања су његова највећа битка или ће на крају да побједи и себе!Ја сам честитао и сада нека заврне рукаве, волио бих да гријешим и да ме још једном побиједи у име СРБИЈЕ у име Рода србскога...
Препоручи коментар:
29
1
уторак, 22 мај 2012 08:37
siniša @ Betelgeuse
Do sada nisam čitao vaše komentare, ali ovo što sam pročitao je čisti užas.Hoćete da kažete da Nikolić "vara" EU sa Rusijom. Da on voli Rusiju, a pretvara se da voli EU.Sve što ste rekli je čista patologijа...Kome se vi obraćate? Nikolić je mudar, jedno govori,a drugo radi, treće misli.To nije mudrost, to je pilićarenje, to je nekarakternost to je GLUPOST.Svi ljudi iz njegovog okruženja su registrovani informeri i operativci zapadnih službi i on ne može i da hoće da uradi išta bez njih. Kakva Rusija, kakav BRIKS on u Rusiji ima kompaniju Karić, a na Zapadu Subotića. To su njegove veze.Najvažnije, Nikolić se ništa pitati neće, kao bula za dimije. A da će ga Putin saviti ko šipku hoće, što milom, što silom, što parama, ali neće vredeti, biće potpuno izolovan i sam, tako da će ruski interes braniti neko drugi. Možda čak i Tadić pre Nikolića.
Препоручи коментар:
15
23
уторак, 22 мај 2012 08:38
Anta
Toma predsednik-koji je smisao... vrlo jasan... dakle 9. juna Toma će postati predsednik... ubrzo zatim u Hagu se donosi presuda, Seselj Kriv je po 17 tacaka optuznice i osuđuje se na 25 godina robije... e, onda imamo lepu situaciju, Seselj najtezi ratni zločinac a njegov prvi saradnik i zamenik iz vremena kad su se zločini za koje ga sud tereti desili predesednik Srbije.Imali idealnije situacije za EUkrate... kako će nas lagano daviti najpre polako a zatim samo jednog dana stize ferman.. Tomo kriv si da si napustio zgradu predsednistva do 14h, spremacica treba da pospremi... to će biti poslednji cin potpunog urusavanja srpskih politickih institucija posle čega naravno nema vise Srbije... Neko će reci pa narod to neće dopustiti... sve se plasim da će ona gomilica iza Tome u posizbornoj noćikoja je stajala iza Tome i aplaudirala biti spremna da zalegne za svog Tomu Srbina... setite se šta je pricao Zivkovic.. pitali smo ih da li Sreten Lukic može da bude sef MUP-a ... oni rekli ma okje,
Препоручи коментар:
9
21
уторак, 22 мај 2012 08:53
изборна крађа
Демократска странка одбија да призна основни постулат демократије. Томислав Николић освојио је највећи број мандата. И демократска Европа, неформално, одбија да призна основну демократску тековину:


прилично наивно за мој укус! или се ради о навијању.

Зар од некога ко је оддговоран за тешку изборну крађу (број лица са правом гласа се малтене поклопио са бројем становника!) очекивати нешто друго.

А и називање ментора (до малопре) им "демократском европом" је прилично наивно (случајно?; мислим превасходно на Брисел).

До јучер су их баш они подржавали да би их сада очито пустили низ воду (преурањена као честитка Николићу итд.).

Да ли сте приметили поводом тога збуњено лице Благојевића из ЦЕСИД?!

Изгледа да су им шефови послали сувише јасну лозинку
Препоручи коментар:
25
0
уторак, 22 мај 2012 09:16
thinking maize@ ili o prešnoj potrebi za KONAČNIM KURTALISANJEM BEDE zvane Jugoslavija! Ne varajte se, Srbijom I DALJE VLADAJU Jugosloveni srpskog porekla!
REEETKO DOBAR SPIN! Drugo, I DALJE NAS POMNO POSMATRAJU! Pod 3, pre nego što ospete po Tomi ili BILO KOM DRUGOM SRPSKOM POLITIČARU, pročitajte TROTOMNU BIOGRAFIJU knjaza Miloša od prof. Gavrilovića. Pa kad je pročitate, na kraći kurs kod Slobodana Jovanovića i kad UKAPIRATE koje su KONSTANTE u POLITIČKOM DELOVANJU i PONAŠANJU u Srba, kao i koje su KONSTANTE u DELOVANJU Zapada, Rusije, pa i Turske, onda donosite zaključke! Toma NIJE MUDRAC, ali nije ni pilićar, jer ako je to on, onda je pilićar i knjaz Miloš! Da se razumemo, Srbi su propustili šansu 30.12. 1918 g., kad su HAZARDERSKI ULETELI u Jugoslaviju! Da smo po savetu RAZUMNIH LJUDI (kao što je vojvoda Mišić) pravili ne veliku, već PRIRODNU Srbiju (nešto manju od linije Karlobag-Ogulin-Karlovac-Virovitica, ali ipak DOVOLJNO VELIKU!), imali bismo REŠENO NACIONALNO PITANJE sa Srbima SVA TRI ZAKONA, uz poštovanje prava manjina! Pa bi bio moguć prirodan ekonomski razvoj, BEZ KOMUNIZMA! No, pošto smo tu gde jesmo, da vidimo šta dalje!?
Препоручи коментар:
30
0
уторак, 22 мај 2012 09:37
Ружичасти пантер
Што се тиче руског интереса у Србији, против тог интереса ће својски радити Зорана Милановић, садашња саветница Томе Николића а бивша саветница Мирољуба Лабуса, која је задужена да поткопава пројекат "Јужни ток" а промовише пројекат "Набуко" којим Запад жели да минира руску енергетску моћ.
Препоручи коментар:
21
2
уторак, 22 мај 2012 09:59
Stanić Milan @ Ružičasti panter
Sjajna kondenzovana analiza ponuđenog teksta,ostalo u komentarima na nivou pijace,rekla - kazala.Francuski filozof Munije definiše politiku:"Politika nije sve,ali je u svemu."Ono što nas u ovom trenutku kao građane Srbije treba najviše interesovati - ko je taj,politička snaga ili pojedinac koji će zaustviti daljnje propadanje Srbije na svim poljima i na koji način,stvarajući realnu pretpostavku da iz stanja totalne imerzije krenemo ka površini,da napaćeni građani dobiju malo"kisika".Nikolić je na dobrom tragu što se tiče vanjske politike,aktivne neutralnosti( veza između principa Panč-šila i nesvrstane politike),ali jeli to dovoljno?Naš tragizam ostaje isti- kako se opredeliti između zemaljskog i nebeskog carstva.Ko uspije naći rešenje,taj je našao i "ključ za bravu."Dalje strančarenje vodi zemlju(sigurno) u propast.
Препоручи коментар:
15
0
уторак, 22 мај 2012 10:43
thinking maize@ "Ружичасти пантер" i Stanić Milan
Poštovani Drugovi i Gospodo, ako sam pomenuo u NEGATIVNOM kontekstu KOMUNIZAM, ne znači da sam a priori protiv levice, štaviše mislim da su Srbi LEVIČARSKI NAROD! Zašto!? Pa zato što je to REZULTAT ISTORIJSKOG RAZVOJA NAŠEG NARODA! Turci su kod VEĆINE Srba ZBRISALI staleško ustrojstvo, karakteristično za većinu evropskih naroda, pa i za "našu" "braću" Hrvate i Bošnjake! To je SOCIOLOKI RAZLOG zbog čega NIJEDNA Jugoslavija nije mogla da uspe! Ali to je i sociološki razlog ZAŠTO treba da se KURTALIŠEMO SVIH OSTATAKA jugoslovenstva i titoizma! Svi ti DS-ovi i ini "drugosrbijanski" prirepci, sa SPS-ovskim preletačima samo PRODUŽAVAJU austromarksističku PODMETAČINU STALEŠKOG društva! Čitajte pažljivije Arčibalda Rajsa, jer ne priča samo o ljudima, već i o MENTALITETU prihvatanja staleškog ustrojstva kod NEKIH Srba! A to nije karakteristično samo za srpske predratne građaniste, već i za post-titoističke građaniste! Što se pre kurtališemo tih naslaga i VRATIMO se onome o čemu je pisao...
Препоручи коментар:
15
1
уторак, 22 мај 2012 10:46
pm
Zoran i Ruzica na Gazimestanu onomad, nisam znao, ali bas lepo. Zoran na Palama uz pecenog vola kasnije, bas lepo. Zoran da se jos zesce bombarduje njegova zemlja, valjda i njegova, nimalo lepo.
Mile urla za Zoranovog naslednika, ne bas lepo. Mile ni da cestita pobedniku Tomi, nimalo lepo.
No, problem je kod nas uvek to sto suprugama i decici vazda ostaje svasta sto su im muzevi i ocevi "stekli" uz vlast, od Laktasa i Beograda sve do Moskve, jos od pre onog Marka sto se obogatio "na gajbicama", kako, mama mu, kaze.
Препоручи коментар:
17
1
уторак, 22 мај 2012 10:53
thinking maize@ "Ружичасти пантер" i Stanić Milan, nastavak
Što se pre kurtališemo tih naslaga i VRATIMO se onome o čemu su pisali Vuk Karadžić, Svetozar Marković i Slobodan Jovanović biće nam bolje! Neki stepen nepravde, tj. materijalnih RAZLIKA je inherentan SVAKOM (pa i srpskom) društvu, ali OVAKVE razlike su prosto NEPRIRODNE, tj. nije ih bilo u našem rodu, bar od vremena turskih begova i mađarskih grofova! Sve to tumačiti samo "Kapitalom", mislim da je NEOZBILJNO! Pogledajte u istoriju, pa će mnoge stvari koje su nejasne postati jasne! Lepo kaže Vuk: "U Srba nema graždana, svi su seljaci i SVI SU JEDNAKI!" I na osnovu toga, došlo je do EVOLUTIVNOG RAZVOJA SRPSKOG DRUŠTVA, koje je pronicljive zapadne posmatrače veoma podsećao na analogne procese koji su se dešavali u tada naglo rastućim Sjedinjenim Državama! No, za razliku od USA, Srbi NIKAD nisu mogli da naprave Imperiju, jer im je "KUĆA NASRED DRUMA"! Čak ni Dušan to nije mogao! Zato je još veća tragedija što je taj PRIRODNI PUT RAZVOJA Srba PREKINUT NEBULOZAMA Jugoslavije i komunizma!
Препоручи коментар:
10
2
уторак, 22 мај 2012 11:01
siniša @ thinking maize
A zašto da se stalno nečega kurtaslisavamo? Zašto ne bismo nastavili da funkcionišemo baš takvi kavi jesmo, nesavršeni?
Ne mogu se ispraviti krive Drine i ne može se o prošlosti suditi na osnovu sadašnjih okolnosti.

Slažem se da u srpskom mentalitetu ima nešto samodestruktivno, a to je da neki gledaju na malo.
Ne treba gledati na malo. Ko na malo gleda malo i vredi.

Ni Turcima ne pada na pamet da se kurtalisavaju otomanskog nasleđa, ni Italijanima venecijanskog, pa čak ni Hrvataima znate kog, a zašto bi nama Srbima smetalo da smo učestvovali u jednom doduše neuspešnom, ali pozitivnom pokretu kao što je komunizam, ili što smo podržavali humanističke i opšteljudske ideje jugoslovenstva.

Nekad bilo sad se pominjalo.
Nismo kao Nemci satrli pola Evrope da bi se sad nečega stideli i bojali.

Nismo savršeni, takvi smo kakvi smo, neka smo.

Ali sa političarima a la Nikolić i Tadić nigde nismo prispeli.
Препоручи коментар:
7
4
уторак, 22 мај 2012 11:06
thinking maize@ "Ружичасти пантер" i Stanić Milan, drugi nastavak!
Pitate se, A ZAŠTO Vam ovo pričam!? Pa zato što su PRVO kralj Aleksandar, pa onda i Broz napravili STRATEŠKI IZBOR vezujući nas za Zapad, za MATERIJALISTIČKI Zapad! Za onaj Zapad, za koga su naši stari govorili da se "sve tamo vrednuje za dinar"! Ne govorim Vam o pravoslavlju; Arčibald Rajs je pisao da Srbi imaju NARODNU CRKVU i da tu crkvu I SAČUVAJU! Govorim vam o generalnom stavu balkanskih pravoslavnih hrišćana, pre svega Srba i Bugara, prema životu! Taj stav je određen zajedničkom prošlošću pod Turcima, narodnom crkvom i SITNIM POSEDOM! U tom smislu treba gledati na "žute", Tomu, Tomine "prirepke", uključujući i g-đu Zoranu Milanović (eh ta brda i doline, naše domovine!)... Moj stav je da ne treba da gledamo SAMO na DRŽAVU, ergo STRANKE, već na DRUŠTVO! Jer, iako su Srbi imali jak osećaj za državu, nekako nesvesno su imali i osećaj za DRUŠTVO i to PRAVEDNO DRUŠTVO! Uostalom, pročitajte Sretenjski Ustav, objavljen je ovde na NSPM-u! Zato valja VEĆU PAŽNJU OBRATITI na KULTURU...
Препоручи коментар:
9
1
уторак, 22 мај 2012 11:16
ИЗБОРНА ТЕШКА КРАЂА
Ilić:Nikolić će poći putem Vladimira Putina
21.Maj.2012, 12:22, Izvor: Beta Video




"Фич" о кредитном рејтингу Србије након избора
21. мај 2012. | 19:56 | Извор: Танјуг

„ "Фич" је оценио и да победа Николића ``повећава неизвесност у погледу будућег економског усмерења земље и односа са Међународним монетарним фондом (ММФ)``. „

rtv.rs/sr_ci/ekonomija/fic-o-kreditnom-rejtingu-srbije-nakon-izbora_320855.html


а тек кад се понове покрадени парламентарни избори?!

то је сматрам неминовно. јер, како може неко прећи преко тешке изборне крађе, као "легалиста" нпр.??
Препоручи коментар:
11
1
уторак, 22 мај 2012 11:17
Мићуновић
Аутор је био сарадник Међународне кризне групе и Института за Балкан. Био и остао. Не пуштају они лако обавештајце. МКГ је највеће зло у Србији, организатор жена у црном, политичких изузетности, деретовића, дерача коже, чанколизача, одвајања Косова и Метохије, Вокеријаде, Ахтисаријаде, бомбардовања. Бивши - а Тадићеви. Намере су им остаче исте. Покоравања и послушност са економским исцрпљивањем и уништавање. Да неће случајно да предложе да нам плате ратну оштету? Доле фашизам и рат.
Препоручи коментар:
13
1
уторак, 22 мај 2012 11:17
thinking maize@ "Ружичасти пантер" i Stanić Milan, skoro će kraj
Zato valja VEĆU PAŽNJU OBRATITI na KULTURU, ali kulturu u najširem smislu! Jer, "drugosrbijanski" "koncept" "kulture" je ANTIKULTURAN! Šta mislite ZAŠTO "drugosrbijanci" toliko URLAJU o fašizmu!? Pa zato što je njima, kao PRAZNIM LJUDIMA jedina šansa da dižu larmu i da LJUDE od VREDNOSTI (ergo, KULTURNE ljude) skrajnjuju! Zato valja ZAIGRATI i PREIGRATI ih na NJIHOVOM terenu, jer ZAŠTO su već davno isti ti nazivali tribine "Dveri" na Mašinskom fakultetu fašističkim!? Pa Koštunica fašista!? Nešto tu ne štima!? Sad bar je predsednik SRPSKI, ma bio i GEDŽA kao što Toma to i jeste! Zato valja ISTERATI na ČISTAC ove "prosrpske" i "drugosrbijanske", ako treba i TUŽBAMA! Drugo, ĆIRILICA, ni manje, ni više! (Ovo pišem GAJEVICOM, zato što mi se blokirala tastatura, a ja glup za kompjutere! Izvinjavam se!) Treće, rat 1999! Četvrto, CRKVA! Peto, SRPSKE ŽRTVE 1914-18, 1941-45, 1992-95, 1999! Treba ih NAPASTI na ŠTO ŠIREM FRONTU! Dalje, ekonomija! Monopoli!? Pa to se rešava POSREDOVANJEM! Kako?
Препоручи коментар:
10
1
уторак, 22 мај 2012 11:21
сељак беземљаш
Наш воз иде на две пруге.Национално и социјално питање.Често исклизне са шина.Такав геополитички терен.
Не кажем да други коментатори нису у праву.Мени је блиско оно што је написао господин Thinking Maize.
Препоручи коментар:
7
0
уторак, 22 мај 2012 11:33
thinking maize@ "Ружичасти пантер" i Stanić Milan, KRAJ!
Kakvo te posredovanje čoveče spopalo, reći ćete!? Ra recimo da UPRKOS SVEMU Srbija ima FENOMENALAN TRGOVINSKI SPORAZUM sa Rusijom! Pa šta, reći ćete! Zato što POTENCIJU valja AKTUALIZOVATI! Seljak radi naporno i proizvede! E, tu staje lanac! Fabrike za preradu su prodate i tu počinje PIPIREVKA za seljaka! Te stvari počele su OVOG PROLEĆA da se menjaju! Jel ste čuli da je Udruženje srpskih malinara USPELO da PRODA malinu DIREKTNO u EU i to po ceni od 1,5 evra za kilogram, BEZ POSREDSTVA "DRŽAVE" Srbije i hladnjačara (ergo FINANSIJERA OVIH!). "Kajmak" pri izvozu srpskih jabuka i krompira u Rusiju "skidaju", kako "srpska država" i tajkuni, tako i ukrajinski i moldavski posrednici! Zašto se neki od pravnika naših nacionalnih NVO ne TRANSFORMIŠU u ekonomsko-pravne savetnike tih naših poljoprivrednih proizvođača, da bi "izboksovali" dobar ugovor za naše seljake sa npr. nekim ruskim lancem marketa u Moskvi!? I tako, pored ostalog FINANSIRALI i rad nacionalnih NVO!? Zanimljivo!? Svako dobro!
Препоручи коментар:
13
0
уторак, 22 мај 2012 11:36
Vera Sobat
@ SINISA......ne cudi nimalo sto bas Vi nazivate UZAS komentare @ betelgeus!!

Vi, "nasi" vojvodjani, necudite vise nikoga ko sebe jos uvek smatra SrbKinjom
Srbinom, vama bi Austro-ugarske gazde, najvise odgovarale zar ne?

Samo kako vidite, nemoze bas sve kako se vama vojvodjanskim paorima svidja!

Uostalom, Austrija a i Ugarska nisu daleko, pa ako vam se u Srbiji ne svidja
a vi pravo u krilo vasih omiljenih gazda!
Препоручи коментар:
10
4
уторак, 22 мај 2012 11:40
ТЕШКА ИЗБОРНА КРАЂА-наставак
у контексту изнад изнетог додајте још чињеницу да је његова екселенција Конзунин учествовала на конгресу СНС !

не СНС вољом, већ геополитичким приликама они ће се, сматрам, поклонити Русији!

и да се ПОНОВЕ покрадени (99,9%) парламентарни избори!
Препоручи коментар:
10
0
уторак, 22 мај 2012 11:46
Никола Танасић
Аутор ваљано изводи неколико битних закључака у овом тексту, али је његова целина у основи тенденциозна и једнострана.

Мени лично су засметала два момента. Прво, теза да "иза Николића нико не стоји". Док је ово свакако тачно за блазирану и отуђену "грађанску јавност", то никако није тачно за различите тајкунске, (крипто)политичке и међународне структуре. Ово је очигледно када се само погледају размере баснословно скупе кампање коју је СНС водила на изборима, као и упадљиво одсуство подршке западних чиновника Тадићу, која је можда и била пресудна на прошлим изборима.

Друга спорна теза је да је "Николић демократски израз народне воље". Он је пре израз народне невоље и безвољности. Да није, рекао бих, нелегитимно укинут цензус излазности на изборе, други круг избора био би поништен. Демократска већина грађана изјаснила се недвосмислено и против Николића, и против Тадића, и против обојице заједно као ваљаних председничких кандидата.
Препоручи коментар:
11
3
уторак, 22 мај 2012 11:55
siniša @ Vera Sobot
Radio sam u Južnom Banatu četiri meseca, ali sam i tada živeo u Beogradu. Jedanput sam prespavao u Vršcu. U Novom Sadu sam bio možda pet puta, ali nikad nisam prespavao tamo. Nikad se nisam bavio poljoprivredom i nisam paor. Rodom sam iz Sarajeva, moji su ubili Habzburga. Odrastao sam u BiH, britanski sam državljanin. Živim u Beogradu i srpske sam nacionalnosti.

Šta je vama, kakve su to ocene i procene?
Препоручи коментар:
9
2
уторак, 22 мај 2012 11:59
ТЕШКА ИЗБОРНА КРЂА - наставак
6 мај 2012 – Pravo glasa na izborima na svim nivoima ima 6.770.013 državljana Srbije, ... Na Kosovu će, prema dogovoru, biti održani parlamentarni i predsednički izbori, …Srbija broji 7 milijuna stanovnika - Svijet / Novi listwww.novilist.hrко ће да укаже на ове очите доказе о тешкој изборној крађи?!зар ћете са свиме да крчмите?!Видим и они Ђоковићи нису могли а да не подрже оног политичара!!!првенствено и превасходно питање тог друштва (ако га уопште можемо назвати тим именом) је МОРАЛ!!!Па не може баш са свиме да се крчми и пристаје (прећутно) на такво очито понижење и омаловажавање - ТЕШКУ ИЗБОРНУ КРАЂУ !Невероватно, то уопште више није актуелно.А криви вам само политичари!Крив је и народ (нећу да улазим у разлоге зашто је такав - сигурно није у питању генетика, еугеника,... мада је било стотинама година негативне селекције (јањичари,...) која је и данас узела учешће у пуној мери)
Препоручи коментар:
4
1
уторак, 22 мај 2012 12:22
гаврило@ thinking maize
СРБИ нису проиграли...Da se razumemo, Srbi su propustili šansu 30.12. 1918 g., kad su HAZARDERSKI ULETELI u Jugoslaviju...проиграо је тадашњи једини ВЛАСТОДРЖАЦ са јаком крвном групом књаза НИКОЛЕ, такође страшног диктатора, тако ако хоћемо да се држимо ИСтине, прије свега, онда треба рећи да је КРАЉ АЛЕКСАНДАР, из којих разлога то сада није ни важно, уназадио србски Род за неколико вјекова и ко зна када ће бити поново у прилици да му се та историјска шанса поврати?тешко јер су у међувремену и Македонци и Срби римокатоличке провинијенције постали већи папе од самог папе а о новим и препарираним Црногорцима, њиховом црквом регистрованој у полицијској станици, илузорно је трошити ријечи...јесте важно тачно се изражавати јер ако то не радимо онда све губи смисао...мада смо, надам се, разумјели што си хтио рећи!
Препоручи коментар:
9
0
уторак, 22 мај 2012 12:38
Луди Ванко
Пазите. Николић је од два зла мање.Они који нису гласали ило они који су обојицу прецртали то нам казују ако умемо да читамо.Он мора да се докаже.То није лоше кад имамо човека од интегритета.Дај боже да је он тај човек.Као Србин био бих поносан.Али он мора да зна да му тај већи део Србије, који стрепи или се плаши и коме је догорело до ноката стоји иза врата и да ће њега ако не успе много више казнити него Тадића кад дође време.А ове који нам држе узде треба вешто ескивирати да народ види.С њима лепо али продавати стално рог за свећу.Нису они тако непреварљиви.Треба бити домишљат.Извући максимум за земљу коју су бомбардовањем и санкцијамаљ уништили а опет личити на великог савезника.Све је могуће ако имамо циљ и људе
Препоручи коментар:
7
1
уторак, 22 мај 2012 12:52
thinking maize@ гаврило
To za kralja Aleksandra ste u pravu, jeste bio DIKTATOR, ali nije bio TIRANIN, što mu Hrvati i komunisti prišivaju! Pod 2, istorijska je činjenica da je RODONAČELNIK te dinastije UPUCAO očuha (tad se na to gledalo, kao da je ubio rođenog oca) i OBESIO brata! To se desilo MNOGO pre orođavanja Karađorđevića i Petrovića! Zato ne blatimo Crnogorce više nego što treba! Uostalom, imaju i oni svoju muku, kod njih je građanski rat 1941-44 izazvao DUBLJE PODELE nego kod Srba iz Srbije! Setite se da je 1991 bilo SAMO 9% Srba i 4% krštenih u toj BJR! Dalje, namere NESREĆNOG Aleksandra je PODGREVAO i tad SVEMOĆNI Pašić, UZOR za Domanovićevog "Vođu" i OTAC KLASIČNOG RATNOG PROFITERA! Prelistajte malo Arčibalda Rajsa! Ne bi Aleksandar to tako uradio da nije imao svoje "PRETORIJANCE" i "SENATORE", ako razumete našta mislim!? Valja ispitati i POZADINU ODRASTANJA tog gospodina, njegove godine u Ženevi, paževskom korpusu u Petrogradu i beogradske godine. Ništa nije manje zanimljiv od Broza! Razmislite!
Препоручи коментар:
4
0
уторак, 22 мај 2012 12:56
Vladimir
Hajde da se ne brljamo u blatu istorije, kakve veze imaju greske iz proslih vekova sa trenutnom situacijom. Srbija je sa svojevrsnim teritorijalnim problemom i bez ikakvih mogucnosti da nesto u skorije vreme promeni. Ono sto je bitno, da se ubacimo u lanac srednje razvijenih zemalja i da funcionisemo kao drzava. Sto se privrede i standarda tice. Tesko siromasan veliku kucu pravi.Koliko sam primetio, verovatno pristrasno, autor nas upozorava da se neke situacije ponavljaju. Demokratska stranka, ogrezla u totalitarizmu i partokratiji, marketinski obojenoj stvarnosti i licnom bogacenju funkcionera krece stazom na nizbrdici.Staza na nizbrdici je opaka stvar. Prvo se negira realnost, makar se sastojala od demokratskih obicaja. Nakon toga slede pojedinacne kalkulacije u brodu koji tone.Taj momenat ce biti presudan za DS. Promene ce biti nagle i eksplozivne, nizbrdica ce postati provalija.Brzina propasti je nepredvidiva, zavisi od puno pojedinacnih interesa partokrata.
Препоручи коментар:
4
0
уторак, 22 мај 2012 13:01
сељак беземљаш
&Вера Собот
Саберите се.Савладајте ваше фрустрације.Има места и за Синишу и за Betelgeusa.
Научите нешто о историји Војводине
Историјска већина српског народа вековима је чувала и унапређивала своја национална и верска права са циљем да се уједини са другим деловима српског народа.
ВЕЋИНО ТОГ И ТАКВОГ НАРОДА ЧИНИЛИ СУ СЕЉАЦИ - ПАОРИ.
Како је то изгледало ево два на око неважна детаља.
Милетић као градоначелник Новог Сада набавио је конац за прошивање аката у боји српске заставе. У боји српске заставе фарбали су и ограде.Угарска власт је и то спречила.А тек борба за отварање српске гимназије....Све то имате У ПРИЛОЗИМА ЗА ПОЛИТИЧКУ ИСТОРИЈУ НОВОГ САДА Васе Стајића.
Уз Милетића били су ЛАЗА Костић,Змај,и да не бројим даље.
Зашто удружење Светозар Милетић не штампа популарну биографију Милетићеву,нисам паметан.
А шта се десило са концем питајте оне који владају Новим Садом.
Препоручи коментар:
7
0
уторак, 22 мај 2012 13:10
Stanić Milan@thinking maize
Uprkos naprezanju osrednjeg(mog)uma da razumijem Vaše pisanije,verujte nisam uspio.
1.Komantarišući kratko o levici,nigde nisam spomenuo, ni komunizam ni Tita.
2.Morate znati,da je Srbija u evropskim,a pogotovo u svetskim relacijama mala kritična masa i da ona nije imala veliki utjecaj na formiranje nove države na Balkanu 1918.,nego je određena Francuska za mentora,tragom tajnog Londonskog sporazuma Antante iz 1915.
3.Politika je veština mogućeg,a ne spisak lepih želja koje Vi fabulirate u Vašem tekstu.Volim ponoviti proročanske reči Hrista,posle iskušenja u pustinji."Budite lukavi kao zmije,a bezazleni kao golubovi(kaže apostolima)."Ili o Ezopovoj Aski koja svojim plesom omađija strašnog vuka,pa zaboravi da je gladan.To je recept(mogući)ne za izlaz iz krize,nego uopšte za opstanak.Tragedija balkanskog prostora je između ostalog i u činjenici da postojeća plemena nisu prošli fazu građanskog društva,kao što se desilo sa većinom evrop. naroda.Inače, Vaše žaoke nisu pogodile cilj.
Препоручи коментар:
5
0
уторак, 22 мај 2012 13:36
thinking maize@ Vladimir
Poštovani, vrlo dobro ste ocrtali mogući put propasti DS-a, ali grešite kad kažete "da se ne brljamo u blatu istorije"!? Zaboravljate da mi u Srbiji zbog tih PREKIDA (1918, 1944) u srpskoj istoriji NANOVO ISKIJAVAMO "dečje bolesti" parlamentarizma! A zna se "ko spava sa decom, p...... se budi"! Ne kažem da je parlamentarizam idealan, niti da je leva, pa i komunistička kritika tog društvenog ustrojstva irelevantna, ali dok ne UVIDIMO svu ŠTETNOST tih naših istorijskih DISKONTINUITETA po narodni i državni život, biće nam i dalje LOŠE po "recepturi" "SJAŠI Kurta, DA UZJAŠE Murta"! Zato valja IZNOVA ovo raspravljati! Razlog!? Primećujete li trend u "gradžanističkom" "konceptu" da su BAŠ ONI GARANT za USPOSTAVLJANJE DEMOKRATIJE u Srba i to DEMOKRATIJE kralja Pere!? Jes, "šio mi ga Đuro" da će npr. Mićunović, bivši STALJINISTA i Tadić to ostvariti! ZAŠTO to rade!? ZBOG ZADRŽAVANJA PRIVILEGIJA iz Titinog doba! Zato je NEOPHODNO STALNO ih RASKRINKAVATI! Inače...
Препоручи коментар:
2
0
уторак, 22 мај 2012 14:04
сељак беземљаш
&Владимир
Лепо сте све рекли али грешите када избегавате историјски поглед.Нећу о константама у тицаја великих сила на овим просторима.
Замислите да је на овим просторима победио концепт да је нација заједница језика.Што је био европски концепт.Поред ових простора то је случај са Либаном и Ирском.Срби су кренули европским путем али је кренула и католичка црква.И не само она.Завршни ударац су извели комунисти.Религија одређује етничку припадност.Стварају се синтетичке нације.И ми више од једног века живимо последице несвесни узрока.
Погледајте и нешто друго.Каква је спољна и унутрашња позиција власти када је земља страховито задужена.
Или положај политике у односу на наслеђе Београда као административног центра.
Или у односу на нестручан и нерадан слој који се формирао на кредитима у Сфрј.
Или деценијска пропаст села у којима је требала да се развија производња нижег степена обраде.
СВЕ ТЕШКОЋЕ СТИЖУ ИЗ ВЕЋЕ И МАЊЕ ДУБИНЕ ИСТОРИЈЕ.
Препоручи коментар:
3
0
уторак, 22 мај 2012 14:09
thinking maize@ Stanić Milan
To što ZA SEBE kažete: "Uprkos naprezanju osrednjeg (mog) uma...", svedoči da Vi na SEBE gledate sa DISTANCE, ergo UOPŠTE NISTE GLUPI! Drugo, već sam imao "duela" sa levičarima na ovom sajtu, pa nema razloga da se "jedim" na Vas, sem: "Sjajna kondenzovana analiza ponuđenog teksta, ostalo u komentarima na nivou pijace, rekla - kazala." Znači, ni levica, ni Tito, već TIPIČNO LEVIČARSKI POTCENJIVAĆKI STAV PREMA NEISTOMIŠLJENICIMA! Drugo, ma koliko da se marksisti pozivaju na istoriju, njihov FINALISTIČKI REDUKCIONIZAM u TUMAČENJU ISTORIJSKIH POJAVA i PREDVIĐANJU BUDUĆIH TRENDOVA deficijentan je "do bola"! Jer, nit je istorija DETERMINISANA "kako zamišlja mali Đokica", nit je izvestan stepen istorijske determinisanosti TOLIKO USLOVLJEN EKONOMIJOM! Samo i jedino to! Treće, možda će naše brige oko toga "šta će reći Zapad" biti rešene 17.06. 2012. ako KAO ŠTO SE OČEKUJE, u Grčkoj pobedi "Siriza", pa će Zapad imati PREČIH BRIGA! Još nešto, između "građana" i "gradžana" IMA RAZLIKE!
Препоручи коментар:
0
2
уторак, 22 мај 2012 14:32
"Cybermarxist"
@Tinkering maize

Prečesto pribegavate istorijskim eskapadama. Mnoge imaju smisla ali ne objašnjavaju srpski problem. A ne objašnjavaju ga zato što on i ne postoji. Srbija je zahvaćena olujom rastrojstva globalnog kapitala a ovo koe nas je tek bura u čaši vode. A vi o tome ko da je u najmanju ruku okean. Pa, nije a otuda proizlazi i potreba da se ne preskaču nivoi razmatranja što vi uporno i dosledno činite. A na tim nivoima razmatranja sudbinsku ulogu dobijaju ličnosti kao Aleksandar Karađorđević, Baja Pašić, Broz i ostali. Ne može tako. Operišite kategorijama! Đavola, tu ste, izgleda, tanki. Doduše, pominjete komunizam ali to radite iz kriptoideoloških razloga. Zašto, na primer, reda radi, nikada ne pomenuste prezreli kapitalizam koji je davno odbacio svoje ljuske i čiju golotinju tako besramno opažamo ali i osećamo. Postupate pedagoški ali i neznalački. Niste u stanju "nazreti istorijsku nit". Otuda kod vas takva ideološka zadrtost i razdraženost.
Препоручи коментар:
2
0
уторак, 22 мај 2012 14:51
Adelbert
Prema Ustavu predsednik Srbije, od sada ce to biti tenor gubitnika, ima reprezentativnu funkciju! Novi premijer (verovatno Tadic, koji ce zameniti dosadasnjeg "bonsai" predsednika vlade Cvetkovica) ce uz orkestriranu potporu svih dosadasnjih oportunista: EU, kvazidemokrata i novopecenih ustavobranioca bitno odredjivati smernice buduce politike Srbije.Dosadasnji predsednik se nije zadovoljavao samo da se fotografise u staklenicima. Stanje u zemlji pokazuje njegov delokrug rada.
Препоручи коментар:
2
0
уторак, 22 мај 2012 14:57
сељак беземљаш
Да се разумемо.Ово што сада живимо није за људе.За левицу сам али када се појави.
Да се разумемо.Комунизам је био историјски непријатељ српског народа.Он је то био објективно.Као сада глобализам.
Погледајте званичну историју КП.На свим конгресима и партијским конференцијама просто се вришти о великосрпској хегемонији коју треба сломити.То су писали залуђеници и прикривени клерикалци.А где су велоко - хегемоније других.Нема.
Не негирам постојање ни једне нације.
У складу са партијским документима М.Ђилас већ маја 1945 тврди у Борби да треба радити на стварању црногорског идентитета.И радили су.Рушећи српски у Црној Гори.Рушећи и капелу Његошу.Зашто?
Зашто се КП одлучила 1926 на трећем конгресу у Бечу да обликује Македонију на основу програма ВМРО.За ВМРО КП на истом конгресу каже да је састављен од националиста пробугарске орјентације.ВМРО 1945 улази у владу са све својом организацијом под називом ДРУШТВО ПРОТИВ СРБА.наставак
Препоручи коментар:
4
0
уторак, 22 мај 2012 15:05
alkar@thinking maize
niste napravili 1918 veliku tj prirodnu srbiju i pitate se sta dalje?STA DALJE...to van je odgovor,sami ste ga dali.sta dalje od svih oko sebe jer sve ojadiste s tom mitomanskom prirodnon srbijon a sebe i srbiju najvise-umanji se ,utanji se ,nestade je i imate srbijicu a vi neispunjene zivotne snove i ode zivot a velike srbije ni na vidiku,uzalud van trud svirači ...
Препоручи коментар:
1
6
уторак, 22 мај 2012 15:14
thinking maize@ "сајбер марксисти"
Dobri Prijatelju, taman sam mislio da se nećete pojaviti, a ono setili ste me se! Hvala! Eto vidite, da "ima neka tajna veza"! Uzgred, zar Vam se ne čini da Vi i ja NAPADAMO ISTI CILJ, a sa različitih strana!? Nešto kao "stahanovci" ili Alija Sirotanović!? Mislite da ako napadam titoizam da sam spreman da ZABORAVIM na zanimljive, lepe, pa vrlo korisne aspekte tog DELA SRPSKE ISTORIJE!? Drugo, napadam PRE SVEGA odnarođene elemente ovog naroda, koji su, za razliku od situacije 1941-45, SADA proistekli DIREKTNO iz Brozovog nasleđa!? To ne znači da je Marks "za sve kriv", ali... NE MOŽEMO SE UVEK POZIVATI NA TO DA SU LJUDI KRIVI, a ideologija valja!? Prema tome, rušite Vi GLOBALIZAM, kao ZAVRŠNU FAZU KAPITALIZMA na Vaš, levičarski način, a ja ću na svoj neopravoslavno, nacional-liberalni! I marksisti su PRIZNAVALI VAŽNOST "POŠTENE INTELIGENCIJE"! Svako dobro i... uzdam se u Vašu i našu braću Grke iz "Sirize" i drugih grčkih levičarskih, pa i... nacionalnih stranaka! Valjao bi nam PREDAH!
Препоручи коментар:
0
2
уторак, 22 мај 2012 15:32
сељак беземљаш
наставак Да ли је одговор у књизи Едварда Кардеља РАЗВОЈ СЛОВЕНАЧКОГ НАЦИОНАЛНОГ ПИТАЊА ИЗ 1939.г. у којој он кука да је српска буржоазија и Београд стекли предност у односу на словеначку и хрварску буржоазију "јер је "македонско питање"већ 1912-1913"решила"у своју корист"Па је ли суштина комунизма да прави ревизију Балканских ратова.
Али да прекинем са набрајањем чудноватих коалиција и подизања "малих".и коме је то све користило.Неприродан развој нација оставио је све несрећне.

И да додам.Нисмо ми живели само од кредита.Али их је било.
У зборнику радова ДИЈАЛОГ СА ПРОШЛОСТИ И САДАШЊОСТИ издање Службеног листа СРЈ. 2002.г Милорад Екмечић наводи да је 1968 године постигнут договор између Ватикана и Југославије уз посредовање америчке дипломатије.цитат"Америчка влада је као накнаду обећала политичку и ФИНАНСИЈСКУ ПОМОЋ, УЗ УСЛОВ ДА СЕ ЗАБОРАВИ И УБУДУЋЕ НЕ СПОМИЊЕ ОДГОВОРНОСТ ЗА ГЕНОЦИД НАД СРПСКИМ НАРОДОМ У ДРУГОМ СВЕТСКОМ РАТУ"
Да живело се боље у Југославији али ево и цене.
Препоручи коментар:
3
0
уторак, 22 мај 2012 15:44
Srđa@Bezemljaš
Komunistička partija nije anacionalna, pa se zato njen učinak prema Srbima da uporediti sa nacistima. I to je i danas tako, imate nacističke pokrete okolo i komunistički u Srbiji. Rezultat: ubijanje ljudi zato što su Srbi. Pravne posledice nepostojeće zbog diskriminativnog pravosudnog sistema. Pored toga, tu je ovaj klon, Hrvatska i Hrvati, izmišljenog identiteta, koji se neće smiriti dok postoji original - Srbija i Srbi. Svrha tog klona je uništenje originala, pa se tu da videti odnos prema Jasenovcu, Sajmištu, Oluji i Bljesku kao prema minornim događajima koji se propagandom lažno i površno predstavljaju preko državno sponzorisanih publikacija i izveštaja.

@Maize
Odlična nit, odlična.
Препоручи коментар:
1
0
уторак, 22 мај 2012 15:56
"Cybermarxist"
@Tinkering maize
.....na ovom mestu, a ono je posredno, ili neposredno prisutno i u drugim napisima i delima klasika marksizma Engels podvlači da nije tačno da ekonomsko stanje automatski dejstvuje nego "LJUDI SAMI STVARAJU SVOJU ISTORIJU ALI U JEDNOJ ODREĐENOJ SREDINI KOJA IH USLOVLJAVA NA OSNOVU ZATEČENIH STVARNIH ODNOSA, OD KOJIH SU EKONOMSKI, MA KOLIKO NA NJIH UTICALI OSTALI POLITIČKI I IDEOLOŠKI ODNOSI, IPAK U POSLEDNJOJ INSTANCI ODLUČUJUĆI, I ONI ČINE NEPREKIDNU CRVENU NIT KOJA JEDINO VODI DO RAZUMEVANJA". Stvarno mi nije jasno da pokušavate polemisati pogrešnim i izmišljenim tezama a zanemarujete ovakve uvide u dela Marksa i Engelsa. Mučno mi je sve ovo da radim jer pretpostavljam da vam je poznato ali me nateraste i na ovakva ponavljanja kojima, inače, nisam sklon. U principu ne želim se ni na koga pozivati, no vi upornošću svojetvenoj jednom biću, meni a i marksizmu pripisujete nepostojeće teze i stavove. Ovo je čista ideološka podmetačina dostojna srnomantijaške tradicije!
Препоручи коментар:
0
1
уторак, 22 мај 2012 15:58
thinking maize@ аlkar
Oho evo, hrvatske "mirođije" u srpskoj "čorbi"! "Dobro nam došel prijatel", što no pevaše Vaš najpopularniji estradni pevač Vice Vukov! Pod 1, Vi Hrvati se 1918 UOPŠTE NISTE PITALI! Sve je "išlo" preko Srba! Drugo, ovo je međusrpska rasprava, da bi IZBEGLI GREŠKE iz PROŠLOSTI! Ko što vidiš, diskusija je vrlo živa, argumentovana i polako se stvari razjašnjavaju! Šta ćeš, prava sajber-demokratija i to MNOGO poštenija nego ona parlamentarna! Treće, nikad mi nisi odgovorio o VEZI Vašeg "vrhovnika" Njofre Tuđmana (pokoj mu duši) i Vašeg POGLAVNIKA, a "glede" ISTOVETNOSTI NJIHOVIH POGLEDA na "REŠENJE" SRPSKOG "PITANJA" u Hrvatskoj!? Kad smisliš ODGOVOR na to pitanje, javi se! Znaš, NIJE KULTURNO MEŠATI se u TUĐU RASPRAVU! Barem bi ti, kao baštinik "tisućljetnje kulture" to MORAO da znaš!
Препоручи коментар:
2
0
уторак, 22 мај 2012 16:01
гаврило@ thinking maize@ гаврило
Ја сам лијепо написао ВЛАСТОДРЖАЦ, не ТИРАНИН и не требате самном да полемишите о томе!Морате да се изражавате исправно - камо среће да је послушао Војводу Мишића али и француске генерале!
Препоручи коментар:
2
0
уторак, 22 мај 2012 16:06
Svetozar Dobrovski
Odlican clanak!
Препоручи коментар:
0
1
уторак, 22 мај 2012 16:08
"Cybermarxist"
@Tinkering maize
Što se tiče "titoizma" ja o njemu ne raspravljam jer ga nikada i nisam smatrao iole značajnim kao poseban fenomen. Tito nije imao ideologiju a pogotovo se nije razumevao u komplikovane marksisičke zavrzlame. Prihvatio uje kardeljevu tezu o "udruženom radu" koja se u najboljem slučaju svela na prudonovsku varijantu socijalizma. Uostalom i sam kardelje u jednom privatnom razgovoru rekao za sebe da je običan "konspirator". Nemam volje da raspravljam o kardeljizmu i titoizmu jer ih držim sporednim pojavama na velikom istorijskom putu podruštvljavanja čoveka i razvoja njegovih svesranih moći.
Препоручи коментар:
1
0
уторак, 22 мај 2012 16:29
thinking maize@ гаврило, njim samim
Reče Gavrilo: "...проиграо је тадашњи једини ВЛАСТОДРЖАЦ са јаком крвном групом књаза НИКОЛЕ, такође страшног диктатора..."! Kao što znate, kralj Aleksandr je UNUK knjaza/kralja Nikole ("jaka krvna grupa"!). a Vi SAMI IZJEDNAČISTE POJMOVE "ВЛАСТОДРЖАЦ" i "диктатор", a na osnovu GENETSKE VEZE pomenute dvojice! Samo sam se nadovezao na taj Vaš iskaz, eda bi nastavio da: "IAKO je kralj Aleksandar DIKTATOR, NIJE TIRANIN..." i tako dalje. "Jaka krvna grupa knjaza Nikole" takođe me je asocirala na široko rasprostranjen ZAZOR Srba iz Srbije spram Srba iz Crne Gore/Crnogoraca, što meni kao INTEGRALNOM SRPSKOM NACIONALISTI "para uši"!? Samo sam želeo da PITANJE ODGOVORNOSTI kralja Aleksandra za NASTANAK Jugoslavije malo više nijansiram u odnosu na Vas, koji ste (ako sam Vas dobro razumeo!) sveli na NJEGA "LIČNO i PERSONALNO", kao i na njegovo polu-crnogorstvo! Istina je mnogo kompleksnija i može se kratko opisati sa "ZABLUDE i ILUZIJE SRPSKE INTELEKTUALNE ELITE sa POČETKA 20-tog VEKA"!?
Препоручи коментар:
1
0
уторак, 22 мај 2012 16:58
НСПМ web
Поштовани "Cybermarxist!",

претходна два коментара које спомињете нисмо добили, слободно нам их поново пошаљите. Нема разлога да сумњате у нашу спремност да их објавимо.

Само бисмо замолили Вас и "thinking maize"-a да имате у виду да је ово текст који са темом Маркса и марксизма нема (много) везе, и да вашу дискусију на ту тему нећемо моћи унедоглед да објављујемо.

Сигурни смо да ће бити још прилика да на нашем сајту сучелите своја мишљења.

Срдачан поздрав,

НСПМ модератор
Препоручи коментар:
3
0
уторак, 22 мај 2012 17:07
Miki BG
Kuku nama kada ovaj iz Krizne grupe tako rezonuje. Onda nije ni čudo što krize bujaju svuda po svetu, umesto da slabe. Autor je očigledno diletant ili krajnje pristrasan. Biće da je ovo drugo. To i ne čudi, jer Krizna grupa uvek deluje u zna se čije ime. A ti mnogo očekuju od Nikolića kome su vezane ruke kontraverznom političkom prošlošću. Demokratski izabran od demokratske manjine svih gradjana - birača Srbije. Zašto on a ne Tadić, biće uskoro mnogo jasnije. To nije ono što žele da nam nametnu autor i njemu slični, Pešićka i kompanija. Tadić je demokrata, inetelktualac i državnik koga se Srbija ne može stideti. Zna se i zbog čega, a to je ono što odredjenim proameričkim snagama smeta, pa su ga podrivali pred izbore preko odredjenih intelktualnih krugova, a sada i autora iz Krizne grupe. Toma je za njih prihvatljiviji, čak i sa njima neprihvatljivom prošlošću jer će, veruju, lakše izvršiti pritisak na njega da Srbija prihvati i prizna sve ono što oni naume, kažu i narede.
Препоручи коментар:
1
0
уторак, 22 мај 2012 17:10
thinking maize@ НСПМ web
Prihvatam i pozdravljam Vas i svog Prijatelja. Jer, Prijatelji su naše Ogledalo!
Препоручи коментар:
0
0
уторак, 22 мај 2012 18:33
Adam
Kao autor teksta moram da se uključim i glasno nasmejem komentarima.

1. MKG - je sve ono što jeste napisali i imenuje direktora za određeni region. Direktor, dobija bonuse i napreduje u okviru grupe ukoliko država angažuje ovu instituciju da za nju lobira. Zoran Đinđić je to odobio! Zbog toga je i zatvorena kancelarija MKG u Srbiji a nastavila je da radi na Kosovu, koje je plaćalo. U pitanju je politička odluka, srpskog političara koji je smatrao da mu lobistička podrška ne treba. Da nije tako on odlučio, danas bi svi slavili MKG kao svetinju.

2. MKG - angažuje analitičare za davanje mišljenja i analizu problema. Plaćeni su samo administrativni radnici, većinu analitičara nalaze među novinarima koji su upućeni u određene teme.

3. Političko neznanje ili zloupotrebe su preduslov političkih neuspeha. Za to nam ne treba MKG. Većinu komentatora na ovom sajtu smatram politički obrazovanim a pročitao sam takve gluposti da se pitam da li je Đinđić bio u pravu. Nama nema pomoći.
Препоручи коментар:
1
5
уторак, 22 мај 2012 20:21
Stanić Milan
Stanić Milan -za gosp. Adama
To što se Vi "smejete" pristiglim komentarima na Vaš tekst govori sve o Vama,manje o posetiocima sajta.Elementarna pristojnost treba krenuti od latinske setence:"Si tacuisses,philosophus mansisses"( Da si ćutao,osta bo filozof).Nismo mi toliko politički nepismeni i glupi da ne znamo ulogu i funkciju MKG,posebno delovanje američkih obaveštajnih službi maskiranih u nevladine organizacije koje su premrežile Balkan.Za vreme građanskog rata u BiH Ameri su na području ex Yu imali stacioniranu jednu brigadu za psihološko-propagandna dejstva sa najmodernijom tehnikom.Odakle Hagu satelitski snimci,presretena tel. korespodencija,filmski materijali,strašna manipulacija sa elektronskim i pisanim mediijima itd.itd.?Ko je školovao "Otpor"i kakva je bila njegova uloga?Da li je pok. Zoran Đinđić bio stipendista "Titovog fonda"ili SR Nemačke?
I,još mnogo pitanja,ali bez pravog odgovora.
Препоручи коментар:
2
0
уторак, 22 мај 2012 20:37
Adam
Hahaha...sad filozofski!!!

Ko god da je školovao "Otpor" učesnici seminara su imali važeće pasoše! Dakle, bili su pušteni od strane unutrašnje bezbednosti da idu na obuke koje plaćaju amerikanci. Zbunjujuće, skriveno, Otpor je nastao ovde u Srbiji, potpomognut obaveštajnim strukturama. Procena je im je bila jednostavna - ili Milošević ili država. Nažalost, priča o Otporu neće biti ispričana još neko vreme ali zamislite se malo! Baš zato što Vas smatram inteligentijim od proseka. Da li je iko izlazio i vraćao se u Miloševićevu Srbiju da ga ruši, bez nečije unutrašnje podrške? Šta su nam bili izbori - Milošević - ili Srbija. Otpor je bio pokriće, maska za operaciju koja je zaustavila secesiju, izgladnjivanje, bombardovanja...

Verujte, patriota sam koliko i Vi. Svaka priča ima dve istine. Jednu istinu znate.
Препоручи коментар:
1
3
уторак, 22 мај 2012 20:52
alkar@thinking maize
poštovani,cinizam vam je pirodna odlika i nemorete uteć od toga sta znači da niste realni a još manje pristojni-mene učite da se ne triban mišat u srpske stvari i da je to nepristojno a vi meni uporno govorite TI.ne smeta mi radi mene,nego niste vi oni koji bi kao takvi tribali ukazivat na "moju nekulturu".a sta se tiče 1918 i podlog dogovora antante da se vama dade srbija do splita bez da se nas ista pitalo nego ste vi vidili priliku za veliku srbiju,pa alavo zagucali još dalje od splita sve do alpa stvarajaći još veću veliku srbiju pod imenon kraljevina shs.e ali doslo vrime da se nas pita a ne vas i nista od velike sbije i vasih snova.velika srbija nije pitanje domoljublja nego imperijalizma i otimanja teritorija.isto vridi i za veliku albaniju ili veliku hrvatsku.sve troje su fasistički programi na stetu drugih i generiraju ratove i krv.jeste li zapantili devedesete-ako jeste onda bi tribali nesto naučit-ideja velike srbije je grobnica prave,napredne,moderne,bogate,europske srbije.
Препоручи коментар:
2
0
уторак, 22 мај 2012 22:30
фристајло
Adam
Svaka priča ima dve istine. Jednu istinu znate.Једна је увек истина; остале, самим тим- нису.
То, што за Вас постоји и друга- суштина је српске пропасти.
Нисте Ви ту криви, већ онај, ко вам је то подвалио као вредносни систем; опет, филозофски проблем.
Без љутње, молим...
Препоручи коментар:
3
0
уторак, 22 мај 2012 22:48
сељак беземљаш
&АДАМПоштовани господине.Од Јован Стерија Поповић знамо за ликове:Гавриловића,искреног родољуба,Шербулића,Жутилова,Лепршића,Смрдића,родољупце који користе прилику за себичне интересе,и родољупчиће који би тамо и овамо.Ви сте у праву сви су наши од нашег семена и племена.Узмите у обзир и КОРИОЛАНА.Не само Шекспирову драму под тим именом.Ради се о стварном историјском лику на почетку римске исрорије.Од тада знамо да је издајник онај ко је издавао легитимне интересе свог народа.И да се одмах разумемо.Не кажем да сте то ни ви ни отпораши.Оно што ја мислим то је да за то од детињства треба имати психолошке предиспозиције да будете добар друг школског силеџије.После ваљда иде лакше.Дакле ко је родољуб,ко родољубац а ко родољупчић.И има ли места за Кориоланчиће.
Препоручи коментар:
2
0
уторак, 22 мај 2012 22:57
Рин о-о то
Стичем утисак, после овог прочитаног текста да је аутор радостан после оваквих изборних резултата. Аутор упућује два цинична подсмеха. Један ДС-у и Тадићу, радостан због њихових пораза, кад већ нису били ђинђићевски бескомпромисни (ваљда је Живковић требао да их научи томе?). Други подсмех упућен је српском народу који је изабрао новог председника (као да каже: ако, тако вам и треба, сад постоје разлози за још већи притисак на Србију имајући у виду биографију победника). Победник тек има да се доказује, „каже аутор“ , да није оно што је био а у том доказивању од „српског посла“ нема ништа. Аутор није „открио“ ништа ново сем што се наслађује и то „аналитички“.
Препоручи коментар:
1
0
уторак, 22 мај 2012 23:09
Adam
фристајло & сељак беземљаш

Daleko od toga da se ljutim. Ovo je konstruktivna i pristojna replika. Realna. I lepo ste to rekli, jedna je istina! U tom slučaju umesto reči "istina" koristiću termin "ugao". Prosto u pitanju je "ugao". Ne "istina" kao termin koji sam nespretno upotrebio. Niko ne može da otpuži "analitičara" jer dobro procenjuje fatalne greške političara. Srpska tragedija je u tome da su loši ljudi, političari, vlast...odlično raspoređeni. Rodoljub nije promenjiva kategorija čak ni kroz književne paralele. Vlajko Stojiljković izvršio je samoubistvo zbog onoga u šta je "verovao" ne zbog efekta onog što je radio kao ministar policije. U maju 2000 godine DB je dobio analitički izveštaj da hapšenja po nižim strukturama Otpora dižu njegov rejting. Izveštaj nikad nije prosleđen resoru Javne Bezbednosti i hapšenja su nastavljena. Vlajko je ipak umro kao rodoljb.
Препоручи коментар:
1
0
Пошаљите коментар
[ Назад на текст]

Нема коментара:

Постави коментар