Претражи овај блог

Основни подаци о мени

Моја слика

Campo Belo São Paulo, São Paulo, Brazil

...As you read about Bosnia and Kosovo in your daily newspapers I remind you of the words of Socrates spoken at his trial in his own defence: "I do not know what effect my accusers have had upon you gentlemen but for my own part I was almost carried away by them; their arguments were so convincing. On the other hand scarcely a word of what they said was true."....

уторак, 19. јун 2012.

Атеље 212 или почетак парања | Културна политика

Атеље 212 или почетак парања | Културна политика

Атеље 212 или почетак парања

 

или 

 

СРБИЈА УСПЕХ НЕ ОПРАШТА НИКОМЕ!!! ЗАШТО???

понедељак, 18 јун 2012 11:48
Maska
I ovaj tekst je jos jedna maska, vesto napravljena od magle. Sve je u njemu u natuknicama, uopstavanja su retoricki gromoglasna, sve odise strucnoscu i poznavanjem prilika, ali nigde nema analize stvarnog stanja u Ateljeu 212 kako bismo na njegovom primeru kriticki razmislili i o praksi u drugim pozoristima. Ko je politicki pokorvitelj kome, ko je nesposobni upravnik, ko su glumci koji bi hleba preko pogace? Ko stiti nemocnije od zakonom regulisanog mobinga mocnih i arogantnih miljenika vlasti? Gde su zastitnici gradjana, poverenici za informacije od javnog znacaja? Mukli muk! Ko sme da posle povracanja po zastavi Republike Srbije pisne o direktoru pozorista koji brani takve umetnicke slobode, alo ga brani Djilas, tadic ili KO? LJUDI MOJI, KO?!
Препоручи коментар:
73
6
понедељак, 18 јун 2012 12:05
Glumci tezgaroši
Не знам да ли може у некој фирми где се ради пројекат да водећи инжињер пар дана недељено досуствује и бликира цео пројекат због тезге на дургом пројекту у другој фирми.
А да прима пуну плату.
Препоручи коментар:
54
2
понедељак, 18 јун 2012 12:29
фристајло
Е, па, тако је то, кад ти Сандокан пушта хрватску представу о Ђинђићу по сред Београда, док његови радници блеје и надају се да зараде рекламом за пиво или чипс...
А некад су правили представе о којима је брујала цела земља.
Препоручи коментар:
86
1
понедељак, 18 јун 2012 12:33
Anta
Zbog sramnog ponasanja vecine glumacko filmadzijske kaste u poslednjih dvadesetak godina ne idem u pozoriste i ne gledam domace filmove.... mislim da jedino ostar bojkot publike moze da tu sebicnu kastu malo prizove pameti...
Препоручи коментар:
75
0
понедељак, 18 јун 2012 12:58
о учинку образовања
Не каже се "поштовање/примена законитости", већ "поштовање/примена закона" ...
Препоручи коментар:
36
2
понедељак, 18 јун 2012 13:00
pm
Ne bih ja rekao da upravnik muci glumce, pre bi tu bilo obrnuto. Ali moral bi i njemu i njima i svima trebalo da je iznad svega. A nije, to dobro znamo, sa njihovim sabljicama koje masu na sve strane, e za nacionalne penzijice svima njima.
Ovo u Ateljeu 212 sa "zvezdicama" rasutim u trci za parama dok "sica" cuti i cami za platicu, samo je jedna od slika o nama danas. Druga su npr. lekari na drzavnoj "platici" po ceo dan, gde na red ne mozes da im dodjes, a navece su u sopstvenoj ili ortackoj privatnoj praksi, gde te tetose cim ih debelo podmazes. A treca je prica o 900 evra po kandidatu za poducavanje u crtanju zarad upisa studija arhitekture na drzavnom fakultetu, od cega su se jedan vec ostareli akademik arhitekture nekolicina s njim u kolu odavno vec obogatili, i smestili decu sve do raznih amerika.
Mi zivimo u pokvarenom drustvu, ogrezlom u socijalistickoj razmazenosti i bezosecajnosti prema bliznjem svom, posve suprotno Marksovim tlapnjama o pravednicima u pravdi svuda.
Препоручи коментар:
44
0
понедељак, 18 јун 2012 13:59
Yuki
Ja sam na internetu pronasao izjavu upravnika od pre nekoliko godina da je 'najvece zlo u Srbiji nedostatak levice'. Mozda u ovom grmu lezi zec!
Препоручи коментар:
29
1
понедељак, 18 јун 2012 14:15
Gledajmo to perosnalno
Не знам шта се дешава у Атељеу 212.
Не знам ништа "иза завесе".
Па бих се водио персоналном логиком: Да видим на чијој су страни Лечић, Карановићка, Светозар Цветковић, Бгдан Диклић.
Па да знам да је истина на супротној страни.
Препоручи коментар:
72
2
понедељак, 18 јун 2012 14:37
De-maska
Za Masku: ovaj tekst otvara pitanja kulturne politike i etike, a to što vi hoćete od teksta je za republičko tužilaštvo. Ulazak u pozorišna sitna crevca (ko, kome, koliko, kada) je, u najmanju ruku i za MUP. Može, ali da MUP još uvek nije u vlasti :)I kako onda dirnuti u tu vlast...? To je pitanje opšte politke, opšteg morala, a tekst je pod lupu stavio samo segmentčić, samo je zapravo oslikao kakvo je stanje u kulturnoj politici u delu upravnikovanja. Nemojte da spuštate nivo na pijačni. Pa nije ovo izveštaj istražnih organa... Prozvane su ovde mnogo veće intelektualne številke od glumaca Ateljea i Mladenovića...
Препоручи коментар:
18
1
понедељак, 18 јун 2012 17:38
Даг
Код нас постоји укорењена традиција мистификације глумачког позива која је и сада на делу. Уз то глумци се понашају као недодирљиве и незаменљиве личности у чему су одавно надмашили политичаре.

Њихов проблем сигурно није овај редитељ и управник већ нешто друго, у шта они неће да дирну, јер им то обезбеђује популарност и тезге. Да се понашају као обични људи и грађани, суштина би се показала као врло прозаична и сасвим непозоришна и неуметничка. Тада би имали солидарност људи са сличним егзистенцијалним мукама.

Међутим, много воле да буду близу медија и власти. Па ето, близу су да ближе не могу бити. А избори тек прошли! Трагедија која живот значи! Тако је када се у главама избркају позориште и живот.
Препоручи коментар:
17
2
понедељак, 18 јун 2012 18:08
Dr Trnokop
@Glumci tezgarosiZa inzinjere koji bi trknuli par sedmica na drugo gradiliste/firmu, i primali platu u maticnoj organizaciji ne znam!Ali bih mogao nabrajati dio sutra (a moram na posao, treca smjena), pa cu samo neke:Zar Dr Dejanovic ne sjedi u Skupstini puno radno vrijeme ( ona kaze da radi za 36 sati svaki dan), dekan je i profesor na Medicinskom u Kragujevcu, ( mozda i u Kosovskoj Mitrovici), predstavnik Galenike i sl...Zar Dr Sijakovic ne predaje na fakultetu u Niksicu, predaje na Palama, ministar vjera u Vladi Srbije, (mozda predaje i na Bogoslovskom fakultetu u Foci, bilo bi cudo da nije i tamo) i sve puno radno vrijeme!Zar N. Mesarovic .... ne mogu daljePoslije 8 sati rada ( na traci u Toyoti) mogu ubauljati u krevet , da bi sutra moga zavrtati srafove 8 sati!Ovo je i za jednog trnokopa previse...
Препоручи коментар:
33
0
понедељак, 18 јун 2012 18:24
Jana
Bravo za glumce , napokon prava reakcija , za sva poniženja koja trpe i oni i ceo njihov narod .Kada bi bilo više takvih, gde su ostali koji treba da dignu glas?
Препоручи коментар:
9
13
понедељак, 18 јун 2012 18:54
Glumci tezgaroši
@Dr Trnokop
Апсолутно си у праву. Међутим, политичаре нисам поменуо јер су заштићени ко бели медведи.
Довољно ја навести посланичку фунцкију и било коју.

А шта ћемо са стечајним уроавницима, понеки имају преко 50 фирми.
И примања мерена десетинама хиљада евра.
А прозивамо неке функционере од 200.000 дин.
Препоручи коментар:
18
1
понедељак, 18 јун 2012 19:03
Марко 1
Мене уопште не занимају наши "глумци" нити њихове муке - осим што су до крајности исполитизовали своју професију (сетимо се само деведесетих и политичког ангажовања дотичних), они су и перфидно анти-српски настројени што се може видети из тога какви се филмови снимају, ко игра у њима и ко их режира. Исто то важи и за позориште, које ни не покушава да се стварно бави проблемима овог народа (јер уметност је увек рефлексија стварности) већ праве сопствени симулакрум за лаковерне београдизоване припаднике наше затупеле "интелигенције" (која, гле чуда, годинама нема уста ни за најмањи мук докле год се има за хлеба и игара). А то какве су то глумачке величине је јасно чим покушају да пређу границу и где нема више рођачких веза, кланова и осталих ујдурми којом је уништена наша глумачка сцена - погледајмо само несрећног Сергеја и његове невероватне Холивудске роле.
Препоручи коментар:
25
2
понедељак, 18 јун 2012 19:07
Марко 2
Ни мало ме није жао њиховог зачауреног статусног монопола и покушаја одржавања истог. Јер, кад све у Србији пропада, од обичног сељака и радника до лагано изумирућих припадника средње класе, зашто би глумци били изузетак, и зашто би они имали права да одређују своје услове када нико од обичних људи у нашој несрећној држави то нема. Колико само имамо незапослених младих људи са факултетом, колико имамо технолошких вишкова и лоповских приватизација, само нам фали да господи глумцима омогућимо живот из бајке па да све буде савршено у Београдији.
Препоручи коментар:
17
2
понедељак, 18 јун 2012 19:42
Ala
Ni glumcima ni upravnicima ne treba niko da kaze u kojim zakonskim okvirima se nalazi njihova profesija.Elementarnu su pismeni, a imaju i pravnike koji ,valjda, o tome vode racuna.
Karanovicku kao i Srbljanovicku vise niko ne moze ni da gleda ni da slusa-kao da nisu svoje.
Cvetkovica,ex-upravnika,posle one "umetnicke" scene,defeciranja na tudjem grobu-ne mogu ni da pogledam.
Tezak je hleb glumacki,ali sami biraju:ili da budu casni ljudi i umetncici ili vazda ,dvorske budale!
Zasto su dozvolili/gledali su probe/ da ovakva bljuvotina o Z. Djindjicu,bude na repertoaru Ateljea 212?
Sami su sebe ponizili.
Препоручи коментар:
31
0
понедељак, 18 јун 2012 20:33
јбгбгд
Осиони и бахати директори који газе по људском достојанству запослених, онако како то нису радиле ни комунистичке партибаше. Кокан Младеновић је доспео у јавност захваљујући серији озбиљних гафова, а у његовој сенци остаје ешалон послушника спремних да извршавају и најбесмисленија наређења са врха.
Препоручи коментар:
12
4
понедељак, 18 јун 2012 21:01
Млади Џедај
Подршка глумцима, они чине Атеље, а управници се мењају.Гледао сам Косу, представа је очајна, обичан политички памфлет, заодевен у мјузикл ради лакшег конзумирања. Могу само да замислим само које дно је Зоран Ђинђић (представа ;), огољена отровна пропаганда без обланде.На крају крајева, Кокан Младеновић је такође државни службеник, који прима плату из буџета града Београда, није му Атеље оставио деда у аманет, и за оно повраћање по застави би трабао..... Он је за то одговоран, требао је да то спречи. То повраћање је вероватно увежбавано на пробама, тако да није могуће да није знао до чега ће доћи на самој представи.
Препоручи коментар:
29
3
понедељак, 18 јун 2012 21:43
Jasna*
Apsolutno me briga za (drugo)srbijanske glumce i njihovog upravnika,sve je to ista zuta ekipa.Najvise je tih glumaca oduvek bilo u kamapanjama DS i LDP.Cak mi je i drago sto im se to desava,jer sve se vraca sve se placa.Toliko je otpustenih radnika u Srbiji,pa zasto bih se uzbudjivali oko sacice otpustenih glumaca.Secam se onog Djelicevog "savetnika"glumca (Cvetkovic ,il kako se zove) "Mile tranzicija",kako je ismejavao srpskog radnika tranzicijskog gubitnika.Sad je i njima dosla maca na vratanca,sasvim zasluzeno.Inace vec sam pisala ,al ponovicu.Bilo je reci posle 5.oktobra (za koju vlast su se glumci zdusno zalagali),da se donese novi Zakon o pozoristu,po kojem bi glumci bili izlozeni "slobodnom"trzistu,a ne sedeli u pozoristu i primali platu,glumili,neglumili,i digli su dreku do neba.A prvi su se dernjali sa zutih tribina i pruzali podrsku reformatorima neoliberalnog kapitalizma,(naravno samo kad nije njihova koza u pitanju).
Препоручи коментар:
22
0
понедељак, 18 јун 2012 22:58
Andrija
E pa gospodo glumci,to bi bilo to.Kraj.Nema vise.A bila je laganica.Malo bljucnuti po Srbijici,malo omalovaziti sopstveni narod,biti"Zena u crnom",biti"Cetvrti covek",dati"Besu",nositi majice sa Divjakovim likom,i naravno,gostovati kod Beckovicke.I para ko slame.Neka.Pa zaboga,VI STE UMETNICI.E sad,sto bi rekao vas kolega:"...nema para DJole".Sad bi ste trebali malo u Kolubaru,na kopove.Posle bi ste glumili i bolje i ljepse.
Препоручи коментар:
32
0
уторак, 19 јун 2012 00:33
Веља
За ове глумцекоји протестују никад не чух да су се истицали по неком антинационалном ставу. На против, неки од њих, као Горица Поповић су увек показивали родољубље. У много већој мери је управник Кокан Младеновић препознат као део екипе за културну деконтаминацију Срба. Он је тај који је омогућио да се у Београду игра хрватска представа о Ђинђићу. Тако да не теба одмах паушално осуђивати глумце.
Препоручи коментар:
10
1
уторак, 19 јун 2012 06:44
roadrunner
Siroti mali hrčki
Препоручи коментар:
5
0
уторак, 19 јун 2012 08:10
ДиМитрије
Другарице и другови глумци, напустите београдска позоришта и оснујте путујућа позоришта. Од села до села. Као Шекспир.

П.С. Мило ми је што гледам муке извиканих гумаца и пијаних глумичица, сарадника сваког окупаторског режима од брозовог.
Препоручи коментар:
8
2
уторак, 19 јун 2012 09:55
Svetozar D.
Glumce ne zalim; ako im ne valja, neka traze gde je bolje!
Препоручи коментар:
7
2
уторак, 19 јун 2012 12:51
Petar
Ne podrzavam rad kao svojeglavost Kokana ali i sve nije kako glumci kazu.Ona najgrlatija-Gorica Popovic,zelim da se zna,tvrdim i glavom i bradom,licno sam je gledao gde je (za pare) ucestovala u promociji stranke Mila Djukanovica,sa njom su bili i Mima Karadzic i Voja Brajovic.
Gledao sa tu "satru" u Svedskoj,pa to je za plakati.
Volio bih da me od spomenutih neko demantuje,jer posedujem i slike sa tog cirkusa.
Препоручи коментар:
3
0
уторак, 19 јун 2012 13:46
Андро Лутак
Некад се у то позориште масовно ишло да би се гледао Зоран Радмиловић, и хвалили смо се једни другима колико смо пута били на "Радовану Трећем", а сада ... када би ево СУТРА "Атеље 212" био затворен, никога осим тамо запослених и њихових породица та вест не би ни интересовала. Магија тог, али и осталих култних позоришта, давно је нестала.
Препоручи коментар:
2
0



Банер
Банер

Анкета

Ко ће формирати нову владу Србије?
 
Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
mod_vvisit_counter


Културна политика

Атеље 212 или почетак парања

PDF Штампа Ел. пошта
Весна Николић   
понедељак, 18. јун 2012.
Глумци Атељеа 212 су се побунили... Неће, по цену да добију отказе, више трпети самовољу управника Кокана Младеновића, редитеља. На сајтовима овдашњих новина коментари су били подељени на оне које пишу љубитељи позоришта и на оне други, у којим се осуђују глумци, зато што, наводно, хоће да примају плате и да при томе одбијају улоге, што, кажу - нема нигде...
Иза анонимних коментара, тих првих дана, јасно се препознавала општа осуда "лењих" глумаца... Неко се баш постарао да генерише одијум према позоришним уметницима. И је ли то успело? Да. Углавном - да. Народ који или нема посла, или је експлоатисан по чувеном Закону о раду, не може да разуме како неко СМЕ да одбије радни задатак. Сатрвен човек не зна да и позоришна улога понекад може да буде до те мере понижавајућа, толико да није за људе који су завршили факултет да би озбиљно радили свој глумачки посао. Обичан човек не познаје технологију рада на једној представи. Нити разуме зашто некоме од глумаца смета да седи 35 минута док траје промоција банке у Позоришту, ако ће то да донесе новац кући која их све храни. Зар глумцима није јасно да се позоришта заправо и не финансирају од здравих пара захваћених из привреде, него од застрашујућег опорезивања трговина и услуга и неописивог задуживања државе. Привређивања више и нема, пара нема нигде, што би глумци били привилеговани?... Тако резонује простодушан човек, онај који нема пара за одлазак у позориште, који глумце гледа само на телевизији, који зна да је један глумац одбио главну улогу у серији јер му је било мало пар хиљада евра по епизоди, па мисли да су сви глумци такви. Мисли да је глумцима лако... А није. Већина их је несрећна што мало игра.
Истина, има појава које би заиста требало да посраме глумце. На пример, чувена београдска "координација". То је скуп на коме се праве репертоари београдских позоришта, практично према слободним терминима популарних глумаца. Шта то значи? То значи да један глумац, који је популаран толико да га траже на све стране, има слободу да одсуствује из матичне куће одређени број дана, да би снимио неку серију, филм, или шта већ, али и даље редовно прима пуну плату у свом позоришту. Кад се на "координацији" утврде термини глумаца ван куће, па у сопственој кући, онда друго позориште каже када је планирало своје представе са тим истим глумцем, па комбинуј, углављуј... Али, ако тај глумац гостује и у трећем театру, онда се и то усклађује на "координацији". То је да човек полуди.
Онима који одлазе на "координацију" треба дати бенефицирани радни стаж из затрке, под хитно и за сав рад у назад. Никоме, ни у једном позоришту, није пало на памет да дигне глас против свог колеге који, због својих пројеката (јер му треба и слава и новац за стан, кућу, децу, родитеље), скида представе са месечног репертоара своје рођене куће. А прима плату, као и сви остали - из буџета. То никад нико није рекао, јер врана врани очи не копа, каже се, али часни људи и нису вране, на шта се изгледа заборавило. Мада се може очекивати грактање сваки пут кад се тезга назове "право на уметничко стваралаштво". Онај једноставан човек са почетка би само кратко рекао: "А ти, брате, иди у слободњаке, кад си толико тражен. Пусти оне без хлеба да га зараде".
Шта је још последица "координације"? Последица је и то што глумци који нису у сталном радном односу, у случају да су добили неку улогицу, не играју ни то, јер се  њихове  представе и не стављају на репертоар због заузетости стално запосленог колеге. А то већ отвара питање положаја глумаца са слободним статусом, а онда, кад смо код њих, и питање хиперпродукције кадрова на све већем броју приватних глумачких школа, затим питање узимања провизије у случају да глумци сами направе неку представу... Оооо, ко ће у све то да дирне у земљи коју Европа упозорава да јој је правосуђе мимо мозга...? А то што је патријарх Павле говорио да је морал изнад закона, то већина није ни чула.
Још нешто је открио овај бунт у Атљеу 212: чињеницу да је у свим позориштима мука иста, или слична, само је негде много горе. То, пак, отвара питање недостатка закона о позориштима, што је ствар такође непостојеће културе политике, али, ваља подвући, највеће отворено питање је - зашто се не контролише законитост рада у позориштима, у преводу, зашто се не контролише потрошња буџетских средстава...? Добро, зато што управници имају залеђе у градској, односно републичкој власти. То је јасно. Али то отвара још црње питање: каква је то држава у којој се законитост не поштује? Глумци Атељеа не траже ништа друго, него управо поштовање закона. Од новог закона сви су одавно дигли руке... Али, бар да се поштује овај.
Мада, и кад би било добре намере да се закони поштују, ево још једног питања: да ли су управници позоришта уопште довољно обучени да управљају позориштима? То што је неко редитељ, глумац, драматург или организатор (некад звани продуцент, а сад менаџер) и то што свако од њих одлично познаје процес рада на представи, ни најмање не значи да зна да ли треба, и да ли уопште има, на пример, правилник о противпожарној заштити и колико често сви запослени морају да обнове знање о томе пред надлежном службеником МУП-а. Или, опет на пример: ни у једној високој школи за рад у култури се не проучава Закон о културним добрима, па ни управници не могу да знају нешто, или ишта, о излучивању документације.
Прича се да су војници на одслужењу цивилног војног рока, оно ранијих година, средили документацију Народног позоришта, која није разлучивана ни излучивана деценијама, неки кажу готово 30 година. Да тих војника није било, то би значило да, кад би неко пожелео да научно истражи архив по питању репертоара у том позоришту у поменутом периоду, не би наишао ни на један једини документ! Ко о томе учи управнике? Факултети? Не. Правници у позоришту? Па правници и да хоће да уведу ред у пословање, не би могли од управника који има леђа у политици и може да ради шта му падне на памет. А обашка што ни правници немају прилику да лако сазнају које све законе морају да примене у раду позоришта.
Списак закона којих се један управник мора придржавати није понудило ни Министарство културе, ни Градски секретаријат, нити ико живи. Много се тога дешава из бахатости, али понешто и из незнања. То апсолутно отвара питање просвете, која очигледно не даје кадар дорастао послу којим се један управник бави. Од кадра имамо то што имамо. То, пак, отвара питање одлива мозгова по чему смо готово најгори у свету. Речју, неподношљива ситуација у Атељеу отвара многа, многа питања.
Позориште саткано од комунистичког социјалног модела, тачније од социјалистичке сигурности радног места у етатистичком културном моделу, без икакве реформе у периоду транзиције, упада у економски колапс сопствене земље, у слом правног система у њој, упада у руке неуких (преосталих) факултетлија, који су више политички подобници, него способни управници, а да не спомињемо морал који је одавно изгубио свој еталон, те се тако уметност за једне претворила у муку, а за друге у јајарење. Отуда јад у коме су се глумци нашли.
Но, управо су они почели да парају ово позоришно одело, исплетено од бахатости и незнања... И могу да повуку многе друге својом упорношћу. А онда ће почети да се осипа по свим распуклим интелектуалниом шавовима у којима је већ дуго седални део важнији од образа. А ко ће дати одговоре на сва ова отворена питања...? Е, па то је најважније питање.
У сваком случају, глумце Атељеа треба подржати. И охрабрити их да проговоре о свему што их мучи, јер не мучи њих само управник. Часни су то људи. Умеће часно да проговоре и о себи. И о свему. И радни су. Па зар ико више од уметника воли свој посао? Пардон... то није њихов посао. То је њихов таленат који је уткан у њихову личност и то не сме да се гази. Тај порив у њима је почео да пара ово наше замршено клупко.  
 

Нема коментара:

Постави коментар